به گزارش هنرآنلاین، بهزاد فراهانی هنرمند پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون در آیین آغازین نمایش "به خاطر پدرم" گفت: تماشاخانه‌های خصوصی مکان بسیار مناسبی برای بروز استعدادهای نسل جوان است و اگر گیشه و کاسبی تئاتر ملاک اصلی مدیران تماشاخانه‌های خصوصی نباشد، بدون شک این مکان‌ها سبب بالندگی هنر تئاتر می‌شوند.

آیین آغازین نمایش به خاطر پدرم نوشته و کار سعید کاظمی شامگاه 16 آبان با حضور بهزاد فراهانی، جمعی از هنرمندان، منتقدان و اهالی رسانه در تماشاخانه سه نقطه برگزار شد. بر پایه این گزارش در این آیین ،بهزاد فراهانی در سخنانی درباره تأثیر به وجود آمدن تماشاخانه‌های خصوصی در رشد ادبیات نمایشی در ایران گفت: در نقاط مختلف تهران، مکان‌هایی به عنوان تماشاخانه خصوصی راه اندازی شده است که بسیار مناسب بروز استعدادهای نسل جوان است، کارهایی که این نسل به این شیوه انجام می‌دهند می‌تواند ادبیات نمایشی را در کشور رشد دهد، و هرچه نسل جوان به میدان بیاید و فرصت پیدا کند که ایده‌هایش را اجرایی کند، تئاتر پویاتری خواهیم داشت و این موضوع باعث به وجود آمدن هوای تازه در هنرهای نمایشی خواهد شد. وی افزود: در این دوره، نسل جوان علاقمند به هنر نمایش اگر دچار آن بلایی که تئاتر لاله زار به آن مبتلا شد، نشود؛ یعنی مساله گیشه و کاسبی تئاتری ملاک اصلی تماشاخانه‌های خصوصی نباشد، بدون شک اینگونه مکان‌ها سبب بالندگی هنر تئاتر خواهند شد و تنها نگرانی من در این مورد این است که صاحبان تماشاخانه‌های خصوصی کم لطفی کنند و به جنبه مادی این موضوع بیش از جنبه‌های هنری توجه داشته باشند و موجب استثمار جوان‌های تازه وارد در این عرصه شوند و این مکان‌ها به آهستگی هنر نمایش را به سمت تئاتر گیشه بکشانند.

فراهانی اضافه کرد: تئاتر لاله زار از عبدالحسین نوشین شروع شد که بسیار هنرمندانه بود و در ادامه با اتفاقاتی که افتاد به اجرای صحنه‌های نامناسب در تئاتر ختم شد اما امیدوارم این تماشاخانه‌های خصوصی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند مساله کاسب کارانه را به جنبه هنری کاری که انجام می‌دهند ترجیح ندهند.

برپایه این گزارش در ادامه این آیین همچنین محمد حسن نجفی مدیر تماشاخانه سه نقطه نیز با ابراز خرسندی از اینکه تماشاخانه سه نقطه در سال 95 به مامن مناسب و قابل اطمینانی برای جوانان، علاقه مندان تئاتر و دانشجویان جهت اجرای تجربه‌هایشان در قالب آثار نمایشی تبدیل شده و در این راه همراهی و حمایت هنرمندان ارجمند تئاتر، سینما و تلویزیون از این جوانان و حضور در سه نقطه برای دیدار از این آثارفضای پرشور و نشاطی را به این مجموعه هنری به همراه آورده ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌هایی که هم اکنون در مجموعه سه نقطه در حال انجام است. بدون تردید در سال 96 با قدرت ،گستردگی و حمایت بیشتری در خدمت استعدادهای جوان کشور خواهیم بود و بدون تردید سه نقطه در آینده بسیار نزدیک یکی از مراکز اصلی معرفی، رشد و بالندگی نسل جوان تئاتر کشور خواهد شد.

اضافه می‌شود: نمایش "به خاطر پدرم" با نویسندگی،طراحی و کارگردانی سعید کاظمی از روز یکشنبه ۱۶ آبان ماه جاری به مدت ۱۷ شب در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود.

داستان نمایش به خاطر پدرم درباره پدر و پسری است که روحیات متفاوتی نسبت به هم دارند، تضاد رفتاری این دو باعث می‌شود که رابطه‌ای کاملاً سرد را تا سالیان متمادی در پیش گیرند اما پس از وقوع حوادثی که ناخواسته رخ می‌دهد هر دویشان به درک جدیدی از هم می‌رسند، پسر می‌خواهد با انجام کاری که پدرش به آن علاقه‌مند است خوشحالی او را بببیند.

عواملی که در اجرای نمایش به خاطر پدرم همکاری داشته‌اند عبارت‌اند از: نویسنده، طراح و کارگردان: سعید کاظمی، بازیگران: امین اسکندریان، مهرناز اسکندریان، دستیار کارگردان: سودابه غفاری، موسیقی و افکت: اشکان دباغ، پویان ابراهیمی، منشی صحنه: الناز رضایی، مدیر صحنه: عدنان سید کاظمی، مشاور اطلاع رسانی و تبلیغات: مصطفی محمودی. روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای: روابط عمومی سه نقطه (ندا الماسیان طهرانی) ،اطلاع رسانی و تبلیغات فضای مجازی: طراحان هنر ایرانیان (نساء نیکو- لاله محمودی) و زهرا نجفی.

نمایش به خاطر پدرم با مدت زمان 45 دقیقه و بهای بلیت 15 هزارتومان تا پنجم آذرماه همه روزه در سالن خسرو شکیبایی، تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود.

زنگ افتتاح نمایش "مجنون‌تر از مجنون" نواخته شد

زنگ افتتاح نمایش "مجنون‌تر از مجنون" به قلم و کارگردانی سوگند فیروزی یکشنبه 16 آبان در تماشاخانه "همای سعادت" نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی "همای سعادت"،  سعید دولتی بازیگر تلویزیون و تئاتر زنگ افتتاح نمایش "مجنون‌تر از مجنون" را نواخت و گفت: در این وانفسای تئاتر، اینکه کارگردان جوان و خوش فکری جسارت سرپرستی گروهی را در خود می‌بیند و نمایشش را روی صحنه می‌برد، بسیار ستودنی است.

وی افزود: سوگند فیروزی در "مجنون‌تر از مجنون" در کسوت کارگردان و نویسنده توانایی‌های خود را به رخ می‌کشد، این فارغ‌التحصیل تئاتر در نمایشش شخصیت‌های قصه نظامی را در تقابل با یکدیگر قرار می‌دهد تا حرفی امروزی بزند.

این بازیگر  تصریح کرد: این گروه جوان امروز نخستین تئاتر حرفه‌ای خود را روی صحنه می‌برند و امیدوارم این اثر بهانه‌ای باشد که دیگر نویسنده‌های جوان بیشتری  به سراغ ادبیات کهن و کلاسیک ایران بروند و آثار فاخر را دست مایه خلق  آثاری نو قرار دهند.

در ادامه این مراسم، سوگند فیروزی گفت: اجرای عمومی این نمایش با تلاش و حمایت جدی عزیزانی محقق شد که دغدغه هنر دارند و امیدوارم بتوانیم اتفاق خوبی رقم بزنیم.

این نمایش به قلم و کارگردانی سوگند فیروزی اجرا می‌شود و رکسانا فیروزی، سوگند فیروزی، عرفان قسمتی، محسن مسیحا و امیرحسین یوسفی از بازیگران آن هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: فرهاد برای رسیدن به شیرین، لیلی را در بند می‌کشد به تصور اینکه مجنون شیرینش را ربوده است.

فرهاد کوه کن دیگر کوه نمی‌کند و برای خسرو تابوت می‌سازد. در این نمایش شخصیت‌های داستان به دلیل خاک گرفته شدن کتاب‌های نظامی توسط مردم، به جان هم می‌افتند.

"مجنون‌تر از مجنون" از ۱۶ آبان تا ۵ آذر هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه "همای سعادت" به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱، طبقه چهار، واحد ۵ اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال بلیت این اثر را تهیه کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به تهیه کننده آیت فیروزی، سعید دولتی مشاور کارگردان، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، متین زرین نگار منشی صحنه، رکسانا فیروزی و امیررضا مشهدی اجرای گریم، محمودرضا محمدی خواننده، شایان علمی نوازنده و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.