سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خوشبختی در ادسا" نوشته و کار داوود پورحمزه این روزها در تماشاخانه سه‌نقطه به صحنه می‌رود. داوود پورحمزه  در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: تلاش کردم متن نمایش را تحت تاثیر آثار چخوف بنویسم، البته تنها به این موضوع بسنده نکردم و کمدی شکل گرفت؛ اثری که شاید در فضا و اتمسفر بیشتر با آثار شکسپیر نزدیک است اما در واقعیت اینگونه نیست.

او ادامه داد: این کار ابتدا نمایش کوتاه 15 دقیقه‌ای بود (اپیزودی از متنی به نام"خوشبختی در ادسا") ما تصمیم گرفتیم آن را بسط و گسترش دهیم. این بسط دادن باعث شد تا از تاثیر کارهای چخوف خارج و به سمت کمدی‌های کلاسیک برویم.

پورحمزه در تکمیل سخنان خود اظهار کرد: شیوه نگارش من به گونه‌ای است که از فضا الهام می‌گیرم با توجه به اینکه شخصیت‌ها را در کشورهای شمالی ایران قرار دادم، بستری برای بهره بردن از متن‌های چخوف فراهم شد. ("اودسا" بندر شلوغی در اکراین است که آن را به روسیه بردم). شاید چون شخصیت‌های اصلی داستان سه خواهر‌اند به ظاهر به متن "سه خواهر" نزدیک شده باشد اما در واقع اینگونه نیست.

این کارگردان تئاتر در رابطه با شیوه‌های اجرایی این نمایش نیز توضیح داد: فرم اجرا رئالیستی است که گاهی نقب‌هایی به سورئال بودن می‌زند. ما نمی‌خواستیم کار صرفا کمدی کلاسیک باشد و در اجرا به شیوه‌های مدرن گریز زدیم.

پورحمزه در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایش بازی‌های کمیکی را شاهد هستیم که تلاش کردیم روان باشد به همین دلیل کمدی اغراق شده را کم کردیم تا بازی‌ها رئال‌تر جلوه کنند و بیشتر ملموس باشند اتفاقی که خوشبختانه رخ داد.

گفتنی است؛ این نمایش قصه زندگی سه خواهری است که در دهکده‌ای زندگی می‌کنند که بعد از وقوع جنگ دچار مشکلاتی شده و جوان‌های آنجا از دست رفته‌اند. حال قرار است خواستگاری به این دهکده بیاید و...

نمایش "خوشبختی در ادسا" نوشته و کار داوود پورحمزه 9 تا 28 آبان ماه ساعت 20 به مدت 45 دقیقه در تماشاخانه سه‌نقطه واقع در میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ به صحنه می‌رود. محبوبه تفضلی، ترانه کیوان لو، شیرین صفایی بازیگران این نمایش‌اند.