به گزارش هنرآنلاین، علیرضا عاقل زاده مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس خبر از تولید نمایشنامه ای با موضوع جاسوسی آمریکا در ایران داد و گفت:«  با توجه به بحث نفوذ و مسئله آشکار جاسوسی آمریکا در ایران که از دیر باز وجود داشته و در طول تاریخ آسیب‌های مادی و معنوی آشکاری برملت ایران وارد کرده، انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس قصد دارد تولید نمایشنامه‌هایی با موضوعات وقایع تاریخ معاصر ایران را در اولویت تولید قرار دهد؛ از جمله این موضوعات که مورد توجه کارشناسان انجمن بوده، موضوع جاسوسی آمریکا در ایران است که هم اکنون تحقیق و پژوهش این پروژه به پایان رسیده ودر مرحله نگارش است.»

وی افزود:« قصد ما این است که نمایشنامه‌های با کیفیتی تولید کنیم، به گونه ای که این نمایشنامه‌ها فقط برای تولید در یک زمان خاص نباشد و بعد از آن به ورطه فراموشی سپرده نشود. ضمن اینکه  انجمن از نویسندگانی که نمایشنامه‌هایی با موضوعات و حوادث انقلاب اسلامی نوشته باشند، حمایت می‌کند.»

 پوستر  "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" رونمایی شد.

پس از تکمیل گروه بازیگران "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" از پوستر آن به طراحی سینا افشار رونمایی شد.تمرینات این نمایش نمایش با بازی حدیث میرامینی،توماج دانش بهزادی ، علیرضا مهران، سمانه آقا زمانی در حال برگزاری است.

این نمایش نوشته فرشته فرشاد و کارگردانی مهدی پاشایی قرار است از 23 آبان ساعت 20 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه برود.پیش فروش این نمایش نیز از روز سه شنبه 18 آبان ساعت 12 ظهر در سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com  با 20% تخفیف آغاز خواهد شد.

این نمایش پیش از این در بخش چشم انداز سی و دومین جشنواره تئاتر فجر سال 1392 به روی صحنه رفته است. "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" بر اساس داستان واقعی پدر و مادری است که بر اثر مصرف زیاد شیشه کودک شش ساله خود را آتش می‌زنند.

از کارهای پیشین مهدی پاشایی می‌توان به نمایش انگشتری ژنرال ماسیاس که اردیبهشت سال جاری در سالن ارغنون اجرا رفت اشاره کرد.

از دیگر عواملی که پاشایی را در اجرای این اثر همراهی می‌کنند می‌توان به علیرضا مهران (طراح صحنه)،سارا بلبلی (طراح گریم)،آیدا روزبهانه (آهنگساز و آوا)،سینا افشار (طراح پوستر و بروشور)،آرام سلیمانی،رضا خاکی،علی محمدی (گروه کارگردانی)،فاطمه ذاتی (منشی صحنه)،آوا فیاض (مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای)،فاطمه حلالی (مدیر صحنه)،امیرحسین بلبلی (دستیار گریم)،رامین زمین پیما (عکاس)،مریم پوراحمدی (روابط عمومی) اشاره کرد.

نمایش «سه زبانه» تمدید شد

با توجه به استقبال مخاطبان٬ نمایش «سه زبانه» برای دومین بار تمدید و تا ۲۱ آبان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه هنری دگره، «سه زبانه» که بر اساس سه تک گویی به نویسندگی ساموئل بکت٬ هارولد پین‌تر٬ آنتوان چخوف٬ توسط علیرضا طاهری طراحی و کارگردانی شده است٬ پس از بازخورد مثبت و حضور تماشاگران تا ۲۱ آبان ساعت ۱۸:۳۰ به اجراهای خود ادامه خواهد داد.

جلال تهرانی٬ مازیار تهرانی٬ شیرین بزرگمهر٬ منوچهر والی زاده، بابک میرزاخانی، عرفان خلاقی، شمس آقاجانی٬ رؤیا تفتی٬ محمد آزرم٬ علیرضا آدینه٬ عباس حبیبی٬ علی قنبری٬ مهرداد فلاح از جمله هنرمندانی هستند که در شب‌های گذشته به تماشای «سه زبانه» نشستند.

اثر جدید «گروه هنری و پژوهشی دگره» در موسسه‌ی مکتب تهران واقع در خیابان کریمخان زند٬ خیابان عضدی جنوبی(آبان)٬ کوچه کیوان٬ پلاک۸ اجرا خواهد داشت.

علاقمندان برای رزرو و تهیه بلیت می‌توانند با شماره ۰۹۳۵۱۷۱۶۳۱۹ تماس یا به صورت حضوری به گیشه موسسه‌ی مکتب تهران مراجعه و یا از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.irannamayesh.com اقدام کنند.

نمایش«توهم» ویژه عکاسان به صحنه می‌رود

این اثر نمایشی که از  پنجشنبه 13 آبان اجرای خود را در  پلاتو اجرا  آغاز کرده ، ساعت 18 روز یکشنبه 16 آبان ماه میزبان عکاسان انجمن عکاسان خانه تئاتر ،خبرگزاری‌ها و سایت‌های مرتبط خواهد بود. این در حالی است که در طول اجرای این نمایش روابط عمومی تئاتر شهر و گروه نمایش پذیرای هیچ عکاس  دیگری نخواهد بود.

برای آگاهی از برنامه‌ها ، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه فرمایید. 

بداهه، کارگردانی، دیالوگ" در موسسه فرهنگی و هنری فانوس

بعد از برگزاری رخداد اول "بداهه، موسیقی، مونولوگ" موسسه فرهنگی هنری فانوس رخداد دوم را با عنوان"بداهه، کارگردانی، دیالوگ" برگزار میکند.
این رخداد رقابتی است و برای هر سه گروه فینالیست، اجرای عموم در تماشاخانه فانوس در نظر گرفته شده است.
شرکت کنندگان می توانند به صورت گروهی ثبت نام کنند. یک کارگردان، دو بازیگر و گروه موسیقی مورد نظر کارگردان که اختیاری است.
در صورت نداشتن گروه، افراد شرکت کننده می توانند به صورت فردی ثبت نام نمایند و در جلسه  معارفه تشکیل گروه دهند.

جلسه معارفه یک هفته قبل از شروع اجراها برگزار خواهد شد و علاوه بر آن یک ورکشاپ ٣ ساعته برای افراد شرکت کننده جهت معرفی و آموزش مباحث مهم مرتبط و نحوه ی امتیازدهی ها، به منظور ارتقاء سطح کیفی رخداد برگزار خواهد شد.

ثبت نام در این رخداد به صورت تلفنی انجام می شود.

علاقمندان از 6 آبان تا 2 آذر می توانند  با شمارهای۰۹۳۵۳۲۶۷۷۰۱ و ۰۹۱۰۱۴۲۵۳۶۱ تماس بگیرند. لازم به ذکر است جلسه معارفه روز ۴ اذر و ورکشاپ در روز ۵ اذر و اغاز رخداد روز ۱۴ اذر در موسسه فانوس واقع در میدان هفت، جنب مجتمع یاس، کوچه اذری پلاک ۲۵خواهد بود

پخش دو نمایش رادیویی بر اساس زندگی سلمان فارسی

این نمایش‌ها بر پایه حوادث رخ داده در زندگانی سلمان فارسی یکی از بزرگ‌ترین یاران رسول خدا (ص) نگاشته شده است یاری که پیامبر وی را، از اهل بیت می‌خواند.

در سریال  "روزبه " هنرمندانی چون : مهرداد مهماندوست، عبدالعلی کمالی، رضا عمرانی، شمسی صادقی، بهرام ابراهیمی، محمد آقامحمدی، ، باقر کریم پور، علی زرینی، شهین نجف زاده، شیوا رفعیان و محسن بهرامی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این نمایش رادیویی به نویسندگی : محمد محمودی ، کارگردانی : محمد عمرانی،گویندگی : میرطاهر مظلومی، صدابرداری : علی حاجی نوروزی و افکت : محمد رضا قبادی فر از فردا ساعت 7:15 دقیقه به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

همچنین سریال رادیویی دیگری بر همین اساس ساعت 9:45 دقیقه به کارگردانی : ایوب آقاخانی از رادیو نمایش پخش می‌شود که نویسندگی آن را گووان مهر اسماعیل پور بر عهده داشته و هنرمندانی چون : میرطاهر مظلومی، علی اصغر دریایی، محمدرضا قلمبر، علی میلانی و تعداد دیگری از هنرمندان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این سریال به تهیه کنندگی : ژاله محمد علی، صدابرداری : حیدر صفدری و افکت : محمدرضا قبادی فر ساعت 9:45 دقیقه از رادیو نمایش پخش خواهد شد.