سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی" به کارگردانی جلال تجنگی از 20 آبان‌ماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. جلال تجنگی با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر داستان بخشی از زندگی زوجی مسلمان، ساکن تهران است.

او ادامه داد: همیشه موضوع اقوام و مذاهب مختلف برای من اتفاق جذابی بوده است؛ هم‌زیستی میان اقوام دغدغه شخصی من است و در خلق این اثر با این ایده جلو رفتم.

تجنگی توضیح داد: تلاش گروه اجرایی هم بر آن بوده تا این نگاه هم‌زیستانه برجسته شود، اما طبیعتا درام ضروریات و شرایط خاص خود را دارد. قبول دارم در این موضوع حساسیت‌هایی وجود دارد که برای پرداختن به آن باید با ظرافت پیش برویم که تمام وجوه آن به خوبی مطرح و در مورد آن حرف زده شود. فکر می‌کنم در برنامه‌های تلویزیونی و تئاتر کمتر به سراغ چنین موضوعاتی رفته‌اند. به نظرم با توجه به شرایط خاصی که در منطقه خاورمیانه وجود دارد پرداختن به چنین موضوعاتی ضروری است.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: این نمایش بستری رئال دارد و فرم اجرای آن نیز با توجه به این موضوع شکل گرفته است. در واقع با توجه به معاصر بودن این مساله و کاراکترهایش اجرایی رئالیستی خواهیم داشت.

او در رابطه با وضعیت مخاطب و اجرا در تماشاخانه سنگلج توضیح داد: همزمان با ما، اجرای دیگری در این تماشاخانه به صحنه می‌رود، تلاش ما بر آن است تا انرژی لازم را در این زمینه بگذاریم و این سالن به عنوان محلی پررونق شکل واقعی به خود بگیرد. اکنون تعداد اجراها بسیار زیاد و انتخاب کردن میان آنها برای مخاطب سخت است. در این میان نحوه تبلیغات بسیار حائز اهمیت است و ارائه ظریفی را می‌طلبد. اکنون ما نیاز به تاسیس موسساتی تخصصی در حوزه تبلیغات هستیم و از همان زمانی که کار تولید آغاز می‌شود، تبلیغات را  شروع کنیم.

نمایش "ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی" به نویسندگی و کارگردانی جلل تجنگی از 20 آبان تا 26 آذرماه ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. مهران نائل، علی نجفی، سرور عرب پور، امین میری و اتابک نادری در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.