به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینیش های هنری نیاوران نمایش "باران گرفت" ،نمایش مذهبی ،اجتماعی است که برخلاف نمایش‌های تعزیه و نمایش‌های مذهبی که روایتگر واقعه کربلا هستند، به روان کاوی شخصیت‌های واقع کربلا پرداخته است.

ویژگی این نمایش در این است که از زاویه دیگر به عشقی که در واقعه کربلا موج می زند پرداخته است.عشقی که بین همه شخصیت‌های کربلا رواج دارد.عشق امام حسین به حقیقت که دراین راه همه چیزش را فدای این عشق می‌کند ،عشق مسلم به مولایش که دراین راه ازجانش نیز می‌گذرد،عشق یزید وعبیدالله به حکومت و قدرت که برای بدست آوردن آن به هر رذالتی دست می‌زنند و...

در"نمایش باران" گرفت کارگردان از تکنیک‌های متفاوتی استفاده کرده است ،،سعادتی کارگردان این نمایش در این خصوص می‌گوید:دراین نمایش  سعی شده درکنار نگاه شناسنامه ای به هریک از کاراکترها ،شخصیت پردازی قصه به روز باشد. همین امر باعث می‌شود ازهرقشری  مخاطب جذب این نمایش  بشود . هم افراد مذهبی و هم مخاطبانی که ممکن است نگاه و نگرش متفاوتی داشته باشند ،زیرا دراین نمایش مخاطب همزاد پنداری را تجربه خواهد کرد.

علی سلیمانی ،محمد هادی قمیشی ،خسروبام داد،امیر عباس توفیقی ،علیرضا چاووش،امیر حسن زاده ،فرهاد خسروی فر ،تارابهرامی بازیگران این نمایش هستند و میلاد اکبرنژاد نیز نویسندگی این نمایش نامه را به عهده داشته است.

گفتنی است نمایش باران گرفت از11الی 28 آبان ماه هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 20 درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برروی صحنه خواهد رفت . علاقمندان برای تهیه بلیط این نمایش می‌توانند از طریق سایت TIK8  ویا گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام نمایند.

تقابل شخصیت‌های داستان‌های نظامی در «مجنون‌تر از مجنون»

«مجنون‌تر از مجنون» از 16 آبان ساعت 19در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی «همای سعادت»، این نمایش به قلم و کارگردانی سوگند فیروزی اجرا می‌شود و رکسانا فیروزی، سوگند فیروزی، عرفان قسمتی، محسن مسیحا و امیرحسین یوسفی از بازیگران آن هستند.

در این نمایش شخصیت‌های داستان‌های نظامی از جمله لیلی، مجنون، شیرین و خسرو و فرهاد در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند.

در خلاصه این نمایش آمده است: فرهاد برای رسیدن به شیرین، لیلی را در بند می‌کشد به تصور اینکه مجنون شیرینش را ربوده است.

 فرهاد کوه کن دیگر کوه نمی‌کند و برای خسرو تابوت می‌سازد. در این نمایش شخصیت‌های داستان به دلیل خاک گرفته شدن کتاب‌های نظامی توسط مردم، به جان هم  می‌افتند...

«مجنون‌تر از مجنون»  از 16 آبان تا 5 آذر هر شب ساعت 19 در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال www.tiwall.com بلیت تهیه کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سعید دولتی مشاور کارگردان، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، متین زرین نگار منشی صحنه، رکسانافیروزی گریم، محمودرضا محمدی خواننده و مطهره کشاورز مشاوررسانه‌ای اشاره کرد