سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "عروسی خون" به کارگردانی احسان مالمیر این روزها در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. احسان مالمیر با بیان توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: لورکا یکی از بزرگترین نویسندگان جهان است که یکی از ویژگی‌های بارز آثار او پرداختن به مباحث جامعه‌شناسی است.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: ما با مسائل بسیاری روبه‌رو هستیم که با وجود فاصله زمانی و فرهنگی میان‌مان، تشابهات فرهنگی بسیاری بین‌مان وجود دارد و من سعی در پررنگ کردن این موضوع‌های مشترک داشتم. از جمله این مسائل خشونت است؛ ما در جهانی زندگی می‌کنیم که خشونت آن را فرا گرفته است؛ به خصوص در جوامع سنتی.

مالمیر عنوان کرد: از مسائل دیگری که لورکا به آن خوب پرداخته، تربیت است. در نمایشنامه "عروسی خون" زنان با وجود آسیب‌هایی که از خشونت دیده‌اند آن را به فرزندان‌شان انتقال می‌دهند و با تقدیری که پذیرفته‌اند این فرهنگ اشتباه را ادامه می‌دهند.  این مسائل مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و تماشاگران می‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

او در رابطه با شیوه‌های اجرایی این نمایش توضیح داد: به احترام لورکا بخشی را به صحنه اول این اثر افزودم، چراکه او به عنوان عاشق به جامعه و فرهنگ‌اش، آسیب دید و سرنوشت خوبی نداشت. در طراحی‌های‌مان سعی کردیم به سمت استفاده از دکور، موسیقی و لباس‌های اسپانیایی برویم تا فضای آن زمان و مکان را تداعی کنیم.

مالمیر در رابطه با وضعیت مخاطبان تالار محراب گفت: تبلیغات بسیار مهم است، متاسفانه سالن‌های دولتی برخلاف سالن‌های خصوصی تبلیغات مجزا ندارند و قسمت عمده کار بر دوش گروه‌های اجرایی است. تالار محراب هم جدا از این روند نیست البته شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است و مدیریت آن تلاش برای بهتر شدن دارد. تالار محراب سالن مناسبی است اما باید برنامه‌ریزی برای بهتر دیده شدن نمایش‌های آن نیز صورت بگیرد.

نمایش "عروسی خون" به کارگردانی احسان مالمیر تا 23 آبان ماه ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار محراب به صحنه می‌رود. ساتیا نوروزی، لاله مرزبان، علیرضا زنده‌دل، پرستو رستمی، فربد غفاری، الهام غریبی، صفا کوشا، مینو صباغیان، بهروز ساریخانی، مریم حاجی‌زاده، سپیده علی‌محمدی، زینب ایزدپناه، بهاره خدابنده و رسول حسین‌پور بازیگران این نمایش‌ هستند.