سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آن سیب سرخ" به کارگردانی شهاب راحله این روزها در سالن اداره تئاتر به صحنه می‌رود. شهاب راحله با ارائه توضیحاتی در این رابطه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مدت‌ها بود به واسطه نوشته‌ها و جملاتی با شخصیت مقدس اردبیلی یکی از عرفای قرن دهم آشنا شدم، به همین دلیل پژوهش‌هایی در مورد این شخصیت انجام دادم. این شخصیت از کراماتی برخوردار بود که در تاریخ روایت شده است.

او بیان کرد: شخصیت و زندگی این فرد بسیار دراماتیک بود؛ براین اساس این موضوع را با آقای محمود فرهنگ در میان گذاشتم، موضوعی که خود نویسنده هم طرحی در مورد آن داشت.

راحله عنوان کرد: این داستان در مورد سیبی است که توسط جوانی خرده می‌شود. او برای کسب رضایت از صاحب باغی که سیب را از چیده به آن باغ می‌رود. او رضایت‌اش را در گرو ازدواج با دخترش اعلام می‌کند و...

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: متن کاملا رئالیستی و از روایت غیر خطی برخوردار است؛ ولی اجرا با استفاده از دکور، موسیقی و میزانسن سورئالیستی اجرا می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این نمایش در قالب همایش عاشورا تا اربعین در اداره تئاتر به صحنه رفته است، استقبال عمومی چندان خوب نبود و دلیل آن را بیشتر به خاطر تبلیغات محدود این برنامه می‌دانم. اگر تبلیغاتی نباشد اتفاق خاصی برای کارها شکل نمی‌گیرد. اداره تئاتر هم به لحاظ جغرافیایی، موقعیت مناسبی ندارد و جذب مخاطب برای آن سخت است. با این وجود تعدادی از هنرمندان و مخاطبان تئاتر به تماشای کار نشستند و بازخوردهای خوبی به ما دادند.

راحله در پایان تاکید کرد: این نمایش موسیقی فیوژن امبینسی دارد که گروه اجراکننده آن در بیشتر خیابان‌های دنیا کارهایشان را اجرا کرده‌اند، شاید بتوان گفت گروه موسیقی "دینگو مارو" نقطه قوت این اجرا محسوب می شوند.

بازیگران این نمایش عباس بابایی (پیرمرد صاحب باغ)، پیروز میرزایی( مقدس اردبیلی)، سید مهدی حسینی (کشاورز جوان)، سمیرا شیپورچیان (همسر کدخدا)، شاهین شامی اقدم( سیب فروش بازار)، علی قربان خوانی (از شاگردان مقدس اردبیلی ) هستند.