به گزارش هنرآنلاین ،به نقل از ایسنا،امین مرادی امروز در اولین نشست بررسی راهکارهای همکاری دانشگاه هنر و معماری دانشگاه کردستان که در محل دانشگاه هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ راهگشاترین عامل توسعه در تمامی دوران‌ها و هنر مهمترین و مؤثرترین ابزار برای انتقال پیام و اهداف مترقی نظام در کشور است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه دستیابی کشور را به تکنولوژی و فناوری‌های روز مهیا می‌کند و کشور را از وابستگی فنی و تکنولوژیکی به کشورهای استعمارگر بی‌نیاز خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به جایگاه اقتصاد هنر در توسعه فرهنگی گفت: پتانسیل‌های ارزنده و استعدادهای درخشان هنری استان می‌تواند در این زمینه به عنوان یار اصلی توسعه ایفای نقش کنند که این امر مستلزم تعامل، همکاری و هم افزایی متولیان هنری و فرهنگی با دانشگاهیان و اساتید است.

وی بیان کرد: وضعیت با ثبات و امنیت امروز ایران اسلامی بهترین فرصت برای تحقق بخشی به سیاست‌های اصولی تدوین شده در سند چشم انداز 1404 است و در این بین هنرمندان با نگرش والایی که دارند بهترین پتانسیل کشور محسوب می‌شوند.

مرادی در ادامه عنوان کرد: استان کردستان ظرفیت بسیار بالایی در جهت تبدیل شدن به قطب توریسم هنری را دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه چشم انداز بسیار روشنی را در کوتاه مدت و میان مدت برای استان ترسیم کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این زمینه بیان کرد: جشنواره دف نوازی "دف نوای رحمت"، برگزاری جشنواره بین المللی فیلم، جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره فرهنگ و اقوام ایرانی، مراسم پیرشالیار، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، یادمان‌های دلاورمردی فرزندان این آب و خاک در استان، آیین‌ها و رسوم مربوط به آداب دینی و باورهای زیبای مردم استان همه و همه می‌تواند استان را به قطب توریسم فرهنگی و هنری تبدیل کند .

وی با اعلام آمادگی در جهت همکاری گسترده حوزه هنری با دانشگاه بر تنظیم تفاهم نامه همکاری تأکید کرد و گفت: قطعا تعامل دانشگاهیان آشنا به مباحث فرهنگی و هنری با هنرمندان استان نویدبخش تحولی گسترده در موفقیت‌های ارزنده هنری را برای استان در پی خواهد داشت .

وی در پایان گفت: همکاری و هم افزایی متولیان فرهنگی و دانشگاهی عامل اصلی توسعه استان و از اصول اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.