به گزارش هنرآنلاین، اجرای نمایش "شیش و بش" نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی سید جواد روشن در روز پنجشنبه 31 تیرماه، به دکتر تاجبخش فنائیان و داریوش اسدزاده تقدیم شد.

نمایش "شیش و بش" به کارگردانی سید جواد روشن که اجراهای عمومی خود را از 10 تیرماه در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است، پنجشنبه 31 تیرماه با دو اجرا میزبان هنرمندان و اهالی رسانه بود که اجرای اول به دکتر تاجبخش فنائیان و اجرای دوم به استاد داریوش اسدزاده تقدیم شد. در این روز هنرمندان مختلفی از جمله: سهراب سلیمی، مرجانه گلچین، اتابک نادری، خسرو احمدی، آندرانیک خچومیان، علی بی غم، فرزانه نشاط خواه، بهزاد خداویسی، سیاوش چراغی پور، اکبر ثابت کسایی و... حضور داشتند. همچنین در روزهای گذشته هنرمندان مختلفی از جمله دکتر عطا اله، کوپال، شهرام کرمی، قاسم جعفری، حسن باستانی، افشین هاشمی، مصطفی محمودی، دکتر محمد حسین ناصربخت، بهرام سروری نژاد و.... مهمان نمایش "شیش و بش" بودند.

در این نمایش و به ترتیب الفبا: مهسا ایرج‌پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکر حسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه‌کرم، حسین شفیعی، الهه شه‌پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ دوست و وحید نفر به عنوان بازیگر حضور دارند و سینا ییلاق بیگی به عنوان طراح صحنه و عنایت خادم بشیری، آهنگساز این گروه نمایشی را همراهی می‌کنند.

نمایش "شیش و بش" به کارگردانی سیدجواد روشن تا ۸ مردادماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج واقع در پایین‌تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت به صحنه می‌رود و علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند با مراجعه به سایت‌های اینترنتی www.tik8.com. و irannamayesh.com نسبت به خرید اینترنتی این نمایش اقدام کنند.

"همه، پسران من" در نیاوران به روی صحنه می‌رود

نمایش "همه پسران من" به نویسندگی آرتور میلر و ترجمه حسین پرورش،نمایشی است که کارگردانی آن را دانیال شهریاری برعهده دارد.

آرتور میلر این نمایش را از روی یک اتفاق واقعی درسال 1947نوشته که این نمایشنامه اولین نمایش نامه بلند این نویسنده آمریکایی است. وی دراین نمایشنامه از مسئولیت‌های اجتماعی افراد سخن می‌گوید.

موضوع این نمایش داستان کارخانه داری را بازگو می‌کند که در جنگ جهانی دوم با فرستادن سر‌سیلندر های معیوب باعث کشته شدن ۲۱ نفر از خلبانان شده است و ....

در بیشتر آثار میلر حس مسئولیت انسان مدرن نسبت به جهان اطرافش دیده می‌شود. میلر سخن معروفی در این باره دارد: ما همه در کشتارهای ویتنام٬ عراق، افغانستان و... مسئولیم. ما سیاست مدارانی را به قدرت می‌رسانیم٬ به آن‌ها مالیات می‌دهیم و سکوت می‌کنیم، پس دستمان به خون همه مظلومینی آلوده است که سیاستمداران ما آنان را به نابودی می‌کشند.

میلر با نوشتن تعداد زیادی نمایش نامه برای بیش از ۶۰ سال نقش برجسته ای در ادبیات و سینمای آمریکا داشت. وی همچنین در ردیف کسانی چون تنسی ولیامز،برشت،بکت و چخوف در تحول تئاتر مدرن نقش مهمی داشت و مرگ دستفروش او، از نخستین تراژدی‌های مدرن جهان است. میلر یک بار برنده مدال طلای آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و دوبار برنده جایزه منتقدان نیویورک شد.

بابک جعفریه، حلیمه نوروزی، احمد صفرزاده، مهدیه زندیه، فرزاد آیتی، علی قربانخانی، پروانه شامخی، محمد رضا ذوالفقاری، پونه صمدیان و باراد روحانی بازیگران این نمایش هستند. دراین نمایش بهزاد ترابی دستیار کارگردان ،پونه صمدیان طراحی لباس و محبوبه میرزایی گریم و حسین بنان طراحی پوستر و بروشور را بر عهده دارند.

گفتنی است این نمایش ساعت 20 هرشب به جز روزهای سه شنیه ،برروی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران اقدام به تهیه بلیط نمایند.

ماشینیست در تالار مولوی

نمایش "ماشینیست" به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهدی کاظمی، از سوم مرداد ماه در این مجموعه به صحنه می رود.

"ماشینیست" با نگاه به سبک زندگی انسان معاصر، قصه فردی را روایت می کند که هویت حقیقی اش را از دست داده و به ماشین تبدیل شده است.

بازیگران این نمایش، پویان یحیی پور، ماهانا نریمانی، مهدی مشهدی کاظمی، آرش اشاداد، حسام الدین آریان فر، ایمان دهیادگاری هستند.

عوامل این نمایش عبارتند از: عکاس:رژین دلفان، سمن نورخلج، حانیه همتی، طراح لباس : مریم عمادی پور، دستیار کارگردان :امیر اکبری، نغمه قدیمی ،احسان رضوانی پور، مشاور تبلیغات: سجاد آقابابایی، تماشاگران تئاتر نارنجی، طراح ماسک :مرجان حمیدی، طراح پوستر:امیر رجبی، مدیر صحنه : ثمینه حسینی، منشی صحنه: مونا غیاثی، طراح صحنه: مهدی مشهدی کاظمی، مشاور طراحی صحنه: میرحسین دریابیگی، دستیار صحنه: زهرا عمادی پور، ساخت ویدیو : رژین دلفان، مشاور کارگردان: ماهانا نریمانی، بازنویسی متن: نغمه قدیمی، ماهانا نریمانی.

"ماشینیست" از یکشنبه سوم مرداد، هر شب ساعت 20:30 و با مدت زمان 60 دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می

آغاز فروش بلیطهای نمایش « بیتل ها»

نمایش« بیتل ها » به کارگردانی نینا نفیسی ؛ نمایش نوشته محمد چرم شیر روایتی از واکنش‌های چهار دوست صمیمی که همیشه در کنار هم بودندو عکس العمل آن‌ها در برابر یک واقعه احساسی تلخ به نمایش کشیده می‌شود.

تبسم هاشمی، هاله گرجی، شکوفه هاشمیان ، شهزاد وجدانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

بیژن موسوی کاشانی تهیه کننده و مشاوره کارگردان ،کورش سروش آهنگساز، محمدرضا امین زاده طراح صحنه و لباس، محمود غلامعلی طراح پوستر و بروشور، محمد صادقی طراح نور و مهدی سربازی مدیر روابط عمومی این نمایش رابرعهده دارد.

نمایش « بیتل ها » همه روزه از ساعت 19:30 به مدت 60 دقیقه ازسوم تا سی و یکم مرداد در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان به این عرصه هنری است. و دانشجویان می‌توانند با تخفیف 50 درصدی از نمایش دیدن کنند. علاقمندان به نمایش جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تیوال و یا با شماره 09303284428 تماس حاصل نمایند .

زندگی شهید شاه آبادی به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود

از سوم مرداد ماه ، شنونده‌ی سریال رادیویی "مردی از میانه‌ی تاریخ" به کارگردانی صدرالدین شجره از رادیو نمایش باشید.

این نمایش رادیویی را سهیلا خدادادی نوشته که به فرازی از زندگی شهید مهدی شاه آبادی و مبارزات ایشان می‌پردازد . در "مردی از میانه‌ی تاریخ " هنرمندانی چون مهین نثری، احمد گنجی، بیوک میرزایی، احمد شمس آصف، مهرداد عشقیان، اسماعیل بختیاری، فریبا متخصص، شمسی صادقی، راضیه مومیوند، نورالدین جوادیان، شهریار حمزیان، ناهید مسلمی، علی زرینی، قربان نجفی، قربان نجفی و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

در این نمایش ، حیدر صفدری صدابردار و نرگس موسی پور هم به عنوان افکتور با گروه همکاری داشته‌اند.

گفتنی است، سریال نمایشی رادیویی "مردی از میانه‌ی تاریخ" به تهیه کنندگی : محمد مهاجر ، هر روز ساعت 11:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رضا کشاورز نمایش "کچلو" را به روی صحنه ایرانشهر می‌آورد

نمایش "کچلو" به کارگردانی رضا کشاورز از 12 مرداد ماه 1395 در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه میرود.

در خلاصه این نمایش آمده است: درخت سیب، الهام‌بخش پدر حسن است برای بیرون راندن پسر از خانه. در شهر شکست‌ها و مشکلات منتظرش هستند. او میان اتفاق‌های کوی و برزن، حمام و بازار با جادوگر روبه‌رو می‌گردد و در راه گریز از جادوگر با چهل‌گیس آشنا می‌شود. حسن در پی چهل‌گیس و جادوگر در پی حسن. جادوگر چهل‌گیس را ربوده و در فضایی جهنمی رها می‌کند. حسن و غولک و سیب...

کاوه توکلی، مهران گلمحمدی، مهدی سفاری، مریم مالمیر، آیدا صادقی، مژگان حامدی و رضا کشاورز در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

رضا کشاورز ، سمانه افکاری (تهیه‌کنندگان)،پیام فروتن (طراح صحنه)،رامین عبداللهی(آهنگساز)، رامین عبداللهی (کمانچه)، پویا شاطرانی (تار)،پیام رضایی (سازهای کوبه ای)،مهریار قنبری (سازهای کوبه‌ای)،آبس خلقی(طراح نور)، فرهاد فزونی(طراح پوستر و بروشور)،مهران افشردی، مجید یوسف‌زاده(طراح تیزر)،کامران محسنی(مدیر اجرایی و مجری طرح)، مهدی سلمانی(دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز)،نازنین صدیق (دستیار دو کارگردان)، مرتضی حسنلو(مدیر صحنه)،دانیال قاسمی ـ حدیث بختیاری(دستیاران صحنه و لباس)، ایمان سلگی(منشی صحنه)،مهرداد امینی ، هادی آموزگار(عکس)، الهه حاجی‌زاده (مدیرروابط عمومی ) ،لیلا سبزه علی (گروه روابط عمومی)، امیر قالیچی(تبلیغات مجازی)، سمیه بلباسی (امور رایانه‌ای)، وحید یعقوبیان ( سایت)دیگر عوامل این نمایش هستند.