سرویس تئاتر هنرآنلاین: اسامی نامزدهای این دوره جوایز تونی عصر چهارشنبه به وقت ایران اعلام شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، نمایش موزیکال "همیلتن" (Hamilton) با 16 نامزدی رکورد جوایز تونی را شکست. پیش از این "تهیه‌کنندگان" و "بیلی الیوت"، هر یک با 15 نامزدی رکورددار بودند.

"همیلتن" که کاری از لین-مانوئل میراندا است، داستان تولد آمریکا و الکساندر همیلتن از بنیان‌گذاران ایالات متحده را به سبک رپ و آر‌ اند بی روایت می‌کند.

برندگان جوایز تونی که به نمایش‌های اجراشده در برادوی اعطاء می‌شود، 12 ژوئن (24 خرداد) در مراسمی در بیکن تیه‌تر نیویورک معرفی می‌شوند. جیمز کوردن بریتانیایی مجری مراسم است.

"همیلتن" در بخش بهترین موزیکال با نمایش‌های "ستاره درخشان" (Bright Star)، "مدرسه راک"، "Shuffle Along" و "پیشخدمت" (Waitress) رقابت می‌کند.

"Shuffle Along" که روایتی موزیکال از به صحنه بردن یک نمایش موزیکال به همین نام در 1921 است، با 10 نامزدی بعد از "همیلتن" بیشترین نامزدی را کسب کرده است. "او مرا دوست دارد" (She Loves Me) در هشت بخش نامزد شده است، در حالی که "سفر روز طولانی به شب" (Long Day's Journey Into Night) با بازی گابریل برن و جسیکا لنگ در هفت بخش بخت دریافت جوایز تونی را دارد.

"سایه‌گستر" (The Eclipsed)، "پدر"، "انسان‌ها" (The Humans) و "شاه چارلز سوم"، همه در بخش بهترین نمایش نامزد شده‌اند.

گابریل برن در بخش جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش با جف دانیلز ("بلک‌برد" / "Blackbird")، فرانک لانجلا ("پدر")، تیم پیگوت-اسمیت ("شاه چارلز سوم") و مارک استرانگ ("منظری از پل" / "A View from the Bridge") رقابت می‌کند.

جسیکا لنگ، لوری متکاف ("میزری" / "Misery")، لوپیتا نیونگو ("سایه‌گستر")، سوفی اوکوندو ("بوته آزمایش" / "The Crucible") و میشل ویلیامز ("بلک‌برد")، نامزدهای بخش جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی یک نمایش هستند.

تعدادی از بازیگران مطرح هالیوود مانند آل پاچینو، بروس ویلیس، کایرا نایتلی و سرشا رونان نتوانستند نامزد جوایز تونی شوند.

نمایش "همیلتن" در بخش‌های بازیگری هفت نامزدی به دست آورده است و در بخش بهترین موسیقی و چند بخش فنی هم نامزد شده است. لین-مانوئل میراندا که خود در "همیلتن" نقش اصلی را بازی می‌کند در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک موزیکال شانس دریافت جایزه را دارد.

"همیلتن" با الهام از کتاب زندگی الکساندر همیلتن نوشته ران چرناو که سال 2004 منشر شد، روی صحنه رفته است. این نمایش اولین بار فوریه پیش در آف-برادوی روی صحنه رفت و از آن زمان تاکنون بسیار موفق بوده است. "همیلتن" در جوایز گرمی 2016 جایزه بهترین آلبوم تئاتر موزیکال را برد و ماه پیش نیز جایزه پولیتزر بهترین نمایش را دریافت کرد. بازیگرانی با قومیت‌های مختلف در "همیلتن" بازی کرده‌اند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، دیم هلن میرن و سر پل مکارتنی از جمله کسانی هستند که به تماشای نمایش "همیلتن" نشستند. برندگان جوایز تونی با رأی صدها تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده و... مشخص می‌شوند. شاخه تئاتر آمریکا در 1947 جوایز تونی را راه‌اندازی کرد و اکنون با همکاری اتحادیه برادوی جوایز را اداره می‌کند. این جایزه به نام آنتوانت پری بازیگر و کارگردان نمایش که لقبش "تونی" بود نام‌گذاری شده است.