به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی روز گذشته به دیدار و عیادت ولی‌الله شیراندامی رفت. طی این دیدار افروز شیراندامی همسر ولی‌الله شیراندامی نیز وضعیت بیماری و مراحل درمان این هنرمند را توضیح داد.

شیراندامی در این دیدار دقت نظر برخی از بیمارستان‌ها را در مواجه با بیماران خوب و مناسب و شرایط برخی از مراکز پزشکی را نیز بحرانی دانست. این هنرمند از گروه پزشکی معالج خود بسیار تقدیر کرد و در بخشی از صحبت‌های خود گفت: اگر مهران مدیری را ببینم حتماً در خصوص بیماری خود و نحوه پذیرش در بیمارستان‌ها با او گفتگو خواهم کرد.

در ادامه این دیدار مهندس شفیعی در خصوص نشر کتاب روش تحلیل کارگردانی که توسط استاد شیراندامی نگارش و جمع آوری شده با خانواده شیراندامی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

شیراندامی نیز کتاب "روش تحلیل کارگردانی" را که چندین بار بازنویسی شده را حاصل یک عمر تحقیق و پژوهش خود دانست .

او همچنین افزود: این کتاب مورد بررسی استاد سمندریان نیز قرار گرفته و از نظر من یک منبع آکادمیک و آموزشی است. شیراندامی از آنالیز کامل نمایش نامه و شخصیت‌ها در این کتاب نام برد.

وی در ادامه به بخشی از خاطرات اجراهای خود در سال 1349 در دانشکده هنرهای زیبا ، انجمن ایران و امریکا، دانشگاه تهران و ایرانشهر و از همکاری با مرتضی ممیز و هادی مرزبان سخن گفت.

این کتاب قرار است با حمایت معاونت توسعه و مدیربت منابع نیروی انسانی وزارت فرهنگ و موسسه هنر مندان پیشکسوت و همکاری انتشارات نمایش منتشر شود.

شیراندامی متولد 1310 در شهر مرو است، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی تئاتر در دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا به پایان رسانده و مدرک درجه یک کارگردانی (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ را دریافت کرده است.شیراندامی تا کنون 4 مرحله در خارج از کشور جراحی قلب انجام داده و در سال جدید نیز بارها به علت بیماری دیابت در بیمارستان‌های شفا یحیاییان و مدائن بستری شده است.