سرویس تئاتر هنرآنلاین: ابراهیم آبادی کارگردان و بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون که به تازگی نمایش "پله آخر" را در خانه نمایش اداره تئاتر به صحنه برده است، در رابطه با ایده اولیه این نمایش به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نام نمایش در حقیقت برگرفته از آیه ۶۱۸۸ قرآن است. پس از تحقیق و بررسی بر روی تفضیل خواجه عبدالله انصاری و المیزان به این نتیجه رسیدم که در قرآن ۶۶۶۶ آیه داشتیم که بعدها در زمان بعثت پیامبر ۳ آیه به آن اضافه شده است که من نیز بر این اساس این متن را نوشتم.

آبادی با بیان اینکه نمایشنامه "پله آخر" را در اردیبهشت‌ماه سال جاری نوشته است، خاطرنشان کرد: بنا بر عادت اغلب سوژه‌هایی که به ذهنم می‌رسد را روی کاغذ پیاده می‌کنم به همین دلیل حتی برخی از سوژه‌ها مربوط به 10 سال پیش است.

این هنرمند که پس از یک دهه با نمایش "پله آخر" به عرصه تئاتر بازگشته است در رابطه با ویژگی‌های این نمایشنامه نیز توضیح داد: متن این نمایش که از تلاش عاشق برای رسیدن به معشوق که همان خدا است سخن می‌گوید، به ظاهر ساده است اما در عین اینکه مخاطب را می‌خنداند، او را به فکر هم وا می‌دارد.

او در رابطه با خط داستانی نمایش ادامه داد: عاشق برای رسیدن به معشوق که همان خدا است ۶۱۸۸ پله معنوی را باید طی کند. این درحالی است که معشوق همه جا هست اما گاهی عاشق به کاخ کبریا می‌رسد اما خدا را نمی‌بیند. همچنین این نمایش تفاوت‌ها و تضادهایی که بین زنان و مردان وجود دارد را روایت می‌کند، داستان افرادی که چندین بار به این در و آن در می‌زنند تا به همراه شکست‌ها و فراز و نشیب‌هایشان در زندگی بتوانند راهی برای رسیدن به مقصودشان پیدا کنند.

آبادی در پایان نیز بیان کرد: تئاتر نیازمند حس بازیگری، حرکت و میزانسن است و ما در این نمایش حتی از انگشتان دست بازیگران هم بازی گرفته‌ایم و از همه برای دیدن این نمایش دعوت می‌کنم.

نمایش "پله آخر" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم آبادی از 15 تا 30 بهمن ماه ساعت 18 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود.

اسحاق نوفر، حسین نصری، عاطفه حق شناس، علی محمدی و مینا پیروزیان بازیگران این نمایش هستند.