به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، نمایش "پروانه مفرغی" براساس متن ویلیام گولدینگ و ترجمه هوشنگ پیرنظر، مهر و آبان 1392 در تالار سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود و کاظم هژیرآزاد یکی از بازیگران این نمایش خواهد بود. کاظم هژیرآزاد در‌این‌باره به هنرآنلاین گفت: "پروانه مفرغی" به کارگردانی هوشمند هنرکار نمایشی کمدی - تراژیک است که به حادثه‌ای بعد از دوران مسیحییت و گسترش این مذهب می‌پردازد.

هژیرآزاد ادامه داد: در خانواده امپراطور رم هم این تفکر رسوخ کرده و دانشمندی مهمان امپراطور می‌شود و یکی از پسران امپراطور به علت اختراع دانشمند که امپراطور برای آن هزینه کرده جان خود را از دست می‌دهد بنابراین امپراطور از علم و حرکت به سوی آن پشیمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش تقابل جهل و دانش را نشان می‌دهد گفت: نویسنده اثر قصد این را داشته که بیان کند باید با آگاهی هر کاری را انجام داد در غیر این صورت باعث ایجاد دردسر خواهد شد.

این بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر عنوان کرد: نمایش اثری خوب و اندیشه ورز است که حرفی برای گفتن دارد، خاستگاه من تئاتر است و مدیون تئاتر هستم و حتما باید سالی در یک نمایش ایفای نقش کنم.

کاظم هژیرآزاد، فرزین محدث، شیدا ابراهیمی، سیاوش جامع، علی طاهری، کامیار محبی، کیارش لبانی در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد. هنرکار نیز در جمع بازیگران حاضر خواهد بود.

پارسا پولادوند به عنوان دستیار و نسرین پیش بهار به عنوان منشی صحنه در بخش کارگردانی هنرکار را همراهی خواهند کرد. همچنین ماریا حاجیها به عنوان طراح گریم، شیما میرحمیدی به عنوان طراح لباس، ابراهیم حسینی به عنوان عکاس و علیرضا مصطفی‌زاده به عنوان طراح پوستر و بروشور با گروه نمایش همکاری خواهند داشت. ضمن آن که هنرکار همچون کارهای پیشین خود مسئولیت طراحی صحنه نمایش را بر عهده دارد.