"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین": دکور زیبا و چشم نواز، تداعی‌گر حسینیه‌ای با دقت به تمام جزئیات اولین چیزی است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. حضور مردم از سراسر کشور به عنوان مستمع فضای احساسی و با شکوه حسینیه معلی را دوچندان می‌کند.اینها بخشی از میزانسن خلاصه ای از برنامه ای است که این شب ها رو آنتن شبکه سوم سیما است.«حسینیه معلی» برنامه ای که به جهت فرم و محتوا تغییرات محسوسی نسبت به فصل قبلی خود داشته است و امسال در حسینیه معلی شاهد حضور مردم و هیئات با سنت‌های عزاداری اصیل و پر محتوا و مملو از شکوه و ابهت هستیم. عزاداری‌های سنتی، علاوه بر محتوای غنی و شور حسینی، یادآور راه و رسمی‌ست برای زندگی با عزت همچون حسین بن علی (ع).میثم مطیعی، سید مجید بنی فاطمه، مهدی رسولی و رضا هلالی چهار ذاکری هستند که در این فصل از حسینیه معلی در کنار نجم الدین شریعتی حضور دارند. تهیه کنندگی حسینیه معلی را سعید ستودگان بر عهده دارد و حسینیه معلی را به لطف حضرت صدیقه طاهره تا شام غریبان روانه آنتن شبکه سه خواهد کرد.

فصل جدید «حسینیه معلی» این روزها در حال تصویربرداری است. همزمان با ایام و مناسبت‌های مذهبی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در فصل اول و دوم حامد سلطانی مجری این برنامه بود و احمد اکبرنژاد در فصل سوم اجرای برنامه را برعهده داشت.ترکیب مداحان و ذاکران حاضر در برنامه هم در هر فصل تغییراتی داشته است و در این فصل میثم مطیعی به جمع کارشناسان این برنامه اضافه شده است.عبدالرضا هلالی، مهدی رسولی، احمد واعظی و حجت‌الاسلام مصطفی کرمی از کارشناسان فصل گذشته این برنامه بودند و حالا عبدالرضا هلالی، مهدی رسولی، میثم مطیعی و مجید بنی‌فاطمه در این فصل به‌عنوان کارشناس حضور خواهند داشت.برنامه حسینیه معلی از یک سال پیش کار خود را در شبکه سوم سیما آغاز کرده است و در ایام ماه محرم، ایام فاطمیه و جشن‌های ماه شعبان تلاش داشته است که به سنت‌های عزاداری و علاقه ایرانیان به ذوات مقدسه بپردازد و گوشه‌هایی از آن را به سبک و سیاق خود به تصویر بکشد.

17991001_358

تداوم ارتقای برنامه های مذهبی رسانه ملی

عوامل سازنده این برنامه شامل از جمله سید بشیر حسینی به عنوان تهیه کننده و سعید ستودگان کارگردان در ابتدای سال ۱۴۰۲، در جلسات هم‌اندیشی با چهره‌های مختلف هیأت تلاش کردند تا نقاط ضعف برنامه را پوشش داده و نقاط قوت را تقویت کنند.برنامه معلی یکی از برنامه های جذاب تلویزیون است که سبک سنتی را با فرم مدرن تلفیق کرده و در واقع یک نوآوری قابل توجه در امر برنامه سازی است که علاوه برجذب مخاطب باعث می‌شود که نیروهای با استعداد و علاقه مند در زمینه مداحی و ذکر اهل بیت(ع) هم شناسایی و رشد کنند.

اهمیت برنامه‌های تولیدی سازمان صداوسیما در ایام محرم و صفر امسال بازخوانی گزاره‌های معرفتی پیرامون قیام عاشورا است که مخاطبان را می‌تواند نسبت به ابعاد مختلف این قیام و اهداف و دلایل آن آگاه کرده و جامعه را بیشتر به سمت حرکت در مسیر مرام و مسلک امام حسین(ع) و واقعه عاشورا هدایت و راهنمایی کند. همین نکته باعث می‌شود که تلویزیون در کنار وجوه سرگرمی خود بخش آگاهی بخشی و آگاه سازی جامعه را هم به خوبی ایفاء کرده و بتوانند تبدیل به یک رسانه موثر شود.شایسته است که برنامه سازان و مدیران تلویزیون در پایان این ایام با ارزیابی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های تولید و پخش شده هر ساله تلاش کنند برنامه سازی مناسبتی را ارتقاء دهند. چرا که این مسئله تلویزیون را نیازمند ارتقاء توانمندی‌های حرفه ای خود و تولید برنامه‌های با کیفیت تر و جذاب تر برای مقابل با این جریان ضد دینی و ضد ارزش کرده است.