"گروه رادیو  و تلویزیون هنر آنلاین":  طی 4 سال اخیر رسانه ملی میزبان برنامه هایی از جنس "استعدادیابی" بوده؛ موضوعی مهم که حالا چند سالی است نقل محافل و رسانه ها شده است."استعداد" باطبع مسئله حیاتی  ارزشمند برای هر جامعه ای محسوب می شود و مهم این است که به همین راحتی ها از آن عبور نکنیم.حالا که صداوسیما چند سالی این کلید واژه را در دستور کار خود قرار داده باید به فال نیک گرفت؛ البته که پرداخت همین موضوع "استعداد یابی" در کار برنامه سازان تلویزیون باید دارای استاندارد و معیار های مشخصی از جهت برنامه تلویزیونی باشد. اینکه یک برنامه استعدادیابی صرف اینکه بخنداند؛ باید گفت که شاید کاری از پیش نبرده است و بایستی این خنداندن حاوی آگاهی باشد. با یک بررسی می توان به این مسئله رسید که "خنداننده شو" و "عصر جدید" 2 برنامه مهم چند سال اخیر رسانه ملی در حوزه استعدادیابی است؛ برنامه هایی که حاوی نکات قوت و ضعف خود است که بارها در رسانه بدان پرداخته شده است؛ اما به تازگی شبکه 3 سیما از یک برنامه مهیج استعدادیابی خود رونمایی می کند؛ برنامه ای که در این روزهایی که سخت تلویزیون مخاطب را به خود جذب می کند؛ اما «قهرمان» توانسته خیلی ها را پای تلویزیون میخکوب کند! باید گفت که این برنامه هم دارای نکات ضعفی به جهت فرم و محتوا است؛ اما در کل خروجی خوبی را روی آنتن برده است.

 

محمد‌حسین سعادتی، تهیه‌کننده برنامه نیز با اشاره به جزئیات این برنامه می‌گوید: این برنامه‌ای است که در تمام کشورهای جهان ساخته و پخش می‌شود، در حال حاضر حدود 30 کشور دنیا این مدل برنامه را ضبط و پخش می‌کنند. انتخاب یوسف تیموری به عنوان مجری حاصل اتاق فکر به سرپرستی آقای پیوندی بود، به این دلیل که این آدم بار طنز و کمدی دارد و قطعا حضور این شخصیت برای برنامه لازم بود. حضور ایمان قیاسی هم نظر خود بنده بود. به این دلیل که می‌خواستیم پارادوکسی خوب از ترکیب این 2 مجری داشته باشیم، چرا که به این دلیل تناقض شخصیت‌ها در کنار یکدیگر برای مخاطب جذاب است.برنامه‌ساز برای اینکه بتواند حال مردم را خوب کند، ایده‌های بسیاری دارد ولی رسانه ملی باید به جوانان اعتماد و آنها را باور کند و تا اندازه‌ای صداوسیما با اتکا به جوانان از ساختار قدیمی خارج شود. در برنامه «قهرمان» میانگین سنی عوامل اصلی برنامه  بین 22 تا 23 سال بود و بنده در 25 سالگی تهیه‌کننده این برنامه شدم. رسانه ملی در حال حاضر نیاز به تیم‌های برنامه‌ساز جوان و ساختارشکن دارد. ما ایده‌های فراوانی داریم؛ اما مهم همکاری و تعامل مدیران رسانه ملی برای تولید برنامه‌های خوب است. «قهرمان» می‌تواند در نوع خود جدی گرفته شود به این دلیل که در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌تواند یک جریان‌سازی بزرگی در حوزه ورزش ایجاد ‌کند.

 

ایمان قیاسی، یکی از دو مجری برنامه قهرمان نیز معتقد است: به‌هرحال تجربه اجرا در برنامه پرمخاطب «عصرجدید» باعث شده من خیلی با فضای اجرای «قهرمان» غریبه نباشم و فکر می‌کنم مخاطب قهرمان هم این حس را داشته باشد و خیلی سخت نیست به‌جز این‌که فضا در قهرمان کاملا ورزشی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. شاید این موضوع یک مقدار اوایل برای من چالشی بود که هرچه جلو رفتیم آن بخش ورزشی درونم فعال شد و در این چند روز که فینال قهرمان را ضبط می‌کنیم خودم هم کاملا با هیجان شرکت‌کننده‌ها همراه هستم و در برخی مواقع حتی نفسم از این رقابت بند می‌آمد.اجرا کنار یک بازیگر، سختی‌های خاص خودش را دارد، چون شاید خیلی به قواعد اجرا پایبند نباشد اما کنار یوسف تیموری اصلا احساس خستگی نمی‌کنم.