گروه تئاتر هنرآنلاین: بازیگران این نمایش شایان ‌فصیح‌‌زاده، درسا ‌علی‌‌آبادی، شاهرخ ‌دریانورد، مرتضی ‌اسلامی، پوریا ‌تذکری، امیر‌حسن ‌بیک، پیمان ‌ابراهیمی، غزاله ‌نیّر، آرمینا ‌عباس‌‌زاده، امیرحسین ‌زارع و ملیکا ‌اسلافی هستند. این نمایش شهریور و مهر سال گذشته در تماشاخانه هیلاج اجرا شده است.

شاهرخ دریانورد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری «یک ساعت دیگر در سن پیر» گفت: این نمایش برگرفته از صحنه هفتم نمایشنامه «مامورهای اعدام» نوشته مارتین مک‌دوناست که با برداشت و اقتباس من به نمایشنامه‌ای مستقل با تغییر در شخصیت‌ها و پیشبرد داستان با مدت زمان یک ساعت تبدیل شده است. به نوعی هم به داستان مارتین مک‌دونا وفادار بودم هم برداشت خودم را از محیطی که در آن زیست می‌کنم به آن اضافه کردم.

او ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش از پنج شش ماه پیش در تماشاخانه هیلاج آغاز شد و پس از وقفه‌ای کوتاه، برای اجرا در تئاتر مولوی ادامه داشت، عنوان کرد: در ترکیب بازیگران نمایش چند تغییر اعمال شده و از آنجا که این نمایش تجربه اول کارگردانی من در تماشاخانه هیلاج بود، در کارگردانی تاکید بر کمدی مک‌دونا و جنبه سرگرمی اثر برایم اهمیت داشت اما در اجرای دوباره رویکردم عوض شد و محور را بر محتوای درونی داستان قرار دادم.

این کارگردان جوان درباره موضوع و مضمون «یک ساعت دیگر در سن پیر» یادآور شد: در نمایشنامه مک‌دونا داستان در یکی از شهرهای انگلستان می‌گذرد اما من مکان را کشور سن‌پیر در نظر گرفتم چرا که موقعیت جغرافیایی دور و نامعلوم دارد و دستم برای مانور بیشتر باز بود و به نوعی مخاطب نیز می‌تواند با اتفاق‌ها همذات‌پنداری کند.

او در ادامه افزود: داستان نمایش از این قرار است که دختر هری وید، مامور اعدام سابق کشور سن‌پیر گم شده است. هری وید که در گذشته به اعدام‌های ناعادلانه افراد بی‌گناه معروف بوده، دوباره به آدم بی‌گناه دیگری مظنون شده و او را اعدام می‌کند و...

دریانورد درباره سبک و فضای اجرایی گفت: من در اجرای نمایش در تماشاخانه هیلاج بر کمدی نمایش و تکنیک‌‌های طنز و روایت داستان پرداختم اما در اجرای کنونی بیشتر سعی‌ام بر آن بود تا بر بی‌عدالتی تاکید داشته باشم و از این رو نمایش یک درام تراژدی است که رنگ و بوی کمدی دارد.

او درباره ویژگی‌های «یک ساعت دیگر در سن پیر» تصریح کرد: تلاش من در مدت زمان یک ساعت نمایش ایجاد حس‌های گوناگون همچون ترس، دلهره، تعجب، وهم، خشونت و همچنین طنز و تعمق بر مفهوم داستان در مخاطب بوده است و خوشبختانه در چهار پنج شب اول حالت شوکی از ایجاد همه این احساس‌ها در مخاطب دریافت کرده‌ام.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش «یک ساعت دیگر در سن پیر» را از سامانه تیوال تهیه کنند.