گروه تئاتر هنرآنلاین: عماد مهدی‌زاده، هانیه رجایی، سارا عشوری، کوروش ‌محمدرضا، رونیا میرشجاعی، مهدی ‌جواهری، متین حسنی‌پور، علیرضا ‌محمدنژاد، وحید فیض‌آبادی، کیوان ‌کریمی و نیما ‌مهدوی بازیگران این نمایش هستند.

مجید علم‌بیگی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «کافی‌شاپی‌ها» گفت: نمایشنامه این اثر متون کوتاه پراکنده‌ از ویکتور فون بیلو است که بهبود بهلولی مترجم، این قطعات را جمع‌آوری و ترجمه کرد و من آن‌ها را دراماتورژی کردم و نمایش پس از حدود 40 جلسه تمرین از ۱۳ آذر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد آمد.

او ضمن اشاره به اینکه اتفاق‌های سه صحنه نمایش در یک کافی‌شاپ می‌گذرد، عنوان کرد: در هر سه داستان شخصیت‌ها به خوبی وارد این محل می‌شوند اما ماجراهایی آن‌ها را وارد مشاجره و درگیری می‌کند. نمایش در ژانر کمدی است اما سبکی ابزورد دارد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر یادآور شد: هنرمندان تئاتر حدود سه سال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان فعالیت نداشتند و اکنون نیز به دلیل ناآرامی‌های جامعه تماشاگران کمتری به سالن‌ها می‌آیند. اما تئاتر شغل ماست و ما نیز چون پزشکان، پرستاران و دیگر مشاغل نباید فعالیت خودمان را تعطیل کنیم. همچنین نباید به دلیل اینکه سر کارمان هستیم دیگران به ما انگ بزنند چرا که شغل ما درمانگر روح و روان جامعه است و ما باید تحت هر شرایطی به حرفه‌مان مشغول باشیم حتی اگر به ضررمان باشد. هنرمندان تئاتر باید غم را از جامعه بزدایند و به آن انرژی بدهند.

علم‌بیگی در ادامه افزود: نمایش «کافی‌شاپی‌ها» تهیه‌کننده دارد، در غیر این صورت من از پس اجاره سالن خصوصی و دیگر هزینه‌های تهیه برنمی‌آمدم و معلوم هم نیست در این شرایط هزینه‌کرد تهیه‌کننده به جیبش بازگردد و اگر او این مبلغ را جای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کرد حتما بازگشت مالی برایش بود. همه ما در گروه با عشق کار می‌کنیم و خطر اینکه دستمزدی عایدمان نشود به جان خریده‌ایم. در این شرایط باید برای نصب بنر نمایش جلوی در تماشاخانه هم پنج میلیون تومان به شهرداری بپردازیم و کاش همکاری بیشتری انجام می‌شد تا ما این اندازه ضرر و زیان ندهیم.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.