گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «فیلادلفیا» نوشته دیوید آیوز با ترجمه شادی جلیلیان با طراحی و کارگردانی ایمان ایرانمنش از 14 مهر ساعت 20:30 در کافه‌تریای پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و محمدرضا میرحسینی، کاوه احمدی و منیر صمدانی‌نیا در آن بازی می‌کنند.

ایمان ایرانمنش در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «فیلادلفیا» برای اجرا گفت: این متن را حدود دو سال پیش برای نخستین بار خواندم و به چند دلیل مرا جذب کرد. با اینکه نمایشنامه کوتاه است اما مفاهیم مهم شخصی و اجتماعی را در قالب فضایی ساده، روان، کمدی و طنز برای مخاطب عنوان می‌کند. اتفاقات نمایش در کافه‌ای در نیویورک میان دو دوست قدیمی رخ می‌دهد که این دو شخصیت ویژگی‌های روانی خاص و دو فاز متفاوت متافیزیک دارند.

او در ادامه افزود: از دیگر دلایل انتخاب این اثر این بود که من علاقمند به فضاهای غیر مرسوم اجرایی هستم و این نمایش نیز کافه‌ای است و نزدیک و در میان تماشاگران اجرا می‌شود. سعی‌مان بر این بود کمدی نمایش را پررنگ‌تر کنیم تا مخاطب با تفکر در زیر متن گفت‌وگوی شخصیت‌ها بهتر متوجه مفاهیم تلخ اجتماعی آن شود.

این مجری و تهیه‌کننده تلویزیون درباره فضای اجرایی «فیلادلفیا» یادآور شد: نمایش فضایی کافه‌ای دارد و طراحی‌ها نیز بر همین اساس است و چیزی بیشتر اضافه نشده است. تنها نوازنده‌ای است که زنده در روند اجرای نمایش می‌نوازد و موسیقی نیز در این نمایش یک شخصیت در نظر گرفته شده و به کمک بده بستان بازیگران آمده است.

او درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه اصلی در اجرا گفت: کاملاً به نمایشنامه وفادار بوده‌ام البته متن کمی کوتاه‌تر است و بخش‌هایی به آن در جهت به‌روز کردن اثر و گنجاندن مفاهیم روز جامعه اضافه و دراماتیزه شده است.

ایرانمنش تصریح کرد: من جز فعالیت در عرصه تئاتر در تلویزیون و سینما نیز فعالم. متاسفانه این روزها هنر مظلوم واقع شده اما هنر تئاتر مظلوم‌تر. در این مدت به دلیل شرایط ناآرام اجتماعی چند بار اجرای نمایش‌ها به تعویق افتاده است. از یک سو مخاطبان به تماشای نمایشی نمی‌نشینند و از طرفی نیز کم‌لطفی‌هایی از سوی برخی افراد و هم‌صنفی‌ها مبنی بر انتقاد به تبلیغات نمایش‌ها در وضعیت فعلی اجتماعی.

این کارگردان افزود: هنرمندان تئاتر بسیار شریف زندگی می‌کنند و با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند. از مخاطبان و حامیان این هنر می‌خواهم با تئاتر همراهی کنند چرا که این هنرمندان نسبت به شرایط روز بی‌تفاوت نیستند. به نظرم بسیار خوب است با هنر حرف‌مان را بگوییم و در «فیلادلفیا» نیز سعی‌مان بر این بوده در حد و بضاعت حرف‌هایمان را به گوش برسانیم.

دیگر عوامل نمایش «فیلادلفیا» عبارتند از موسیقی: سروش خدمتگزار، دستیار کارگردان: لیلا حسن‌پور، منشی صحنه: یاسمن سامی‌نسب، ساخت تیزر، طراحی پوستر و بروشور: امیرحسین ازندریان‌‌ ملایری، روابط‌ عمومی: ابوالفضل کشاورز، امور رسانه‌ای: محمدجواد عبدی و مشاور پروژه: مصطفی رجب‌زاده.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.