به گزارش هنرآنلاین، داود فتحعلی‌بیگی پیشکسوت عرصه‌های تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ناآرامی‌های اخیر و اظهار نظر جامعه هنری درباره آن گفت: مقام معظم رهبری هر زمان راجع به هنرمند و هنرمندان سخن می‌گویند حکیمانه است.

این پژوهشگر ایرانی درباره موضع‌گیری هنرمندان در مواقع بحرانی گفت: اغلب هنرمندان ممکن است دیدگاه‌های سیاسی داشته باشند اما سیاسی‌کار و سیاستمدار نیستند و خود را آغشته به حزب یا گروه نمی‌کنند. 

وی افزود: هنرمندان هم وطن‌پرست هستند هم آزادی کشور را دوست دارند هم به افرادی که به این جامعه خدمت می‌کنند نظر مثبت دارند. البته مواقعی هم ممکن است انتقادهایی از برخی افراد و مسئولان داشته باشند که این هم یک امر طبیعی است. ضمن اینکه اظهار نظر کردن قانونا خلاف نیست.

فتحعلی‌بیگی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی اظهار نظر کردن را هیچگاه خلاف ندانستند و نمی‌دانند زیرا ایشان آگاه‌تر از این مباحث هستند. آنچه رهبر می‌گوید و می‌خواهد اگر عملی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. آنچه مسلم است ایشان نظرات حکیمانه ارائه می‌دهند که اگر همه نسبت به این مقوله توجه کنند مشکلات پیش نمی‌آید.

پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون درباره نقش هنرمندان در حفظ آرامش در جامعه گفت: همین که هنرمندان به این جریان‌های ضد انقلابی نمی‌پیوندند بزرگ‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. یعنی این جریان‌ها را نمی‌پسندند و مواضع خود را از طریق آثاری که ارائه می‌دهند بیان می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: همه باید برای آرامش و آبادی کشور تلاش کنیم. بخشی از این نارضایتی مربوط به گرانی و مسائل اقتصادی است و عده‌ای به گرانی و برخی عملکردهای مسئولین اعتراض دارند. صاحبان قدرت باید اجازه دهند افراد و گروه‌های مختلف حرف و نظرشان را بیان کنند.