به گزارش هنرآنلاین، تارخ مرداد ۱۳۳۲ به دنیا آمد و در دهه ۵۰ از دانشگاه تهران دانش‌آموخته شد. او در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌هایی ماندگار در سینما، تئاتر و تلویزیون آفرید و در یکی دو دهه اخیر با راه‌اندازی یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌هایی مطرح به سینما و تلویزیون ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران می‌توان به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی اشاره کرد.

این بازیگر توانمند در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرد ‌و یکی از ماندگارترین آنها نقش ابن سینا در مجموعه تلویزیونی «بوعلی سینا» بود. «سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت ازدست‌رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص زنده‌یاد تاریخ است که در خاطر بسیاری از علاقه‌مندانش می‌ماند.

خبرگزاری هنر ایران - هنرآنلاین درگذشت زنده‌یاد امین تارخ، بازیگر نام‌آور سینما و تئاتر و تلویزیون ایران را به خاندان تارخ، دوستان او و دوستدارانش تسلیت می‌گوید.