به گزارش هنرآنلاین، سیدمجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: هنر تعزیه نقش مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا ایفا کرده است. هنری مردمی است که اقشار مختلف جامعه از پیر و جوان را به خود جذب می‌کند.

وی با تقدیر از چند دهه تلاش استاد صدیقیان برای اعتلا و شکوفایی هنر اصیل تعزیه گفت: بهترین روش برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها زبان هنر است و شما به عالی‌ترین شیوه ممکن پیام حماسه عاشورا را به مخاطب منتقل می‌کنید. با هنر خود نشان دادید که یاد و نام و آرمان‌های شهدای حماسه کربلا همچنان پس از قرن‌ها زنده و ماندگار است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: تعزیه هنر ملی مخصوص مردم ایران است و پویایی و اثرگذاری این هنر مدیون حضور مستمر اساتید پیشکسوتی چون شماست. گواهی درجه یک هنری نیز به پاس تقدیر از یک عمر تلاش ارزشمند اساتید عرصه فرهنگ و هنر به آنها اعطا می شود. امروز ما در صندوق اعتباری هنر افتخار این را داریم که گواهی نامه را تقدیم حضور شما کنیم و از امروز به جمع اعضای نامدار صندوق پیوستید.

استاد صدیقیان در این با بیان خاطراتی از سال‌های فعالیت گفت: بیش از ۴۷ سال است در این حوزه فعالیت دارم و تمام دغدغه من حفظ این هنر است. این نمایش نام خود را که  مراسم آیینی سنتی مذهبی است به همراه دارد. بحث سنتی بودن این هنر بسیار بسیار مهم است. با نام نوآوری خیلی عناصر مهم حذف و مباحث نا متعارف در این نمایش مرسوم شده است. تصانیف و ملودی هایی استفاده می شود که از جنس این هنر نیست.

وی در ادامه افزود: ما اساتید بزرگی در این رشته را از دست دادیم که وام دار آنها هستیم. بدلیل رسالتی که بر گردن داریم باید بر حفظ عناصر سنتی و مذهبی هنر تعزیه اصرار ورزیم. خصوصاً برای نسل جوانی که تازه می خواهد این نمایش را ببیند. اصالت این هنر در سنتی بودن آن است. مانند هنر خیمه شب بازی که هیچگاه عناصر آن تغییر نکرده است.

علی صدیقیان سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شد و از سال ۱۳۵۴ در این رشته مشغول فعالیت است. وی به همراه اساتید این حوزه اجراهای موفقی بسیاری از کشورهای جهان داشته است.