گروه تئاتر هنرآنلاین: سیدمجید پوراحمدی، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر و احمد مقیمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «علمدار» در تالار وحدت نشستند. پوراحمدی ضمن اشاره به اینکه «علمدار» نمایشی فاخر و شایسته است، گفت: این اجرا توانسته راوی شایسته‌ مفهوم عظیم عاشورا باشد و از این منظر اثری بسیار جذاب است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اهمیت ایجاد ظرفیت‌‌های بیشتر برای اجرای این‌گونه آثار افزود: برگزاری این سطح از اجراها با حضور ارکستر عظیم همراه با بخش‌ها و حرکات نمایشی متعدد، نیازمند سالن‌های نمایش خاص و متاسفانه این‌گونه سالن‌ها عمدتاً محدود به پایتخت است. آقای دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ تاکید و همت دارد آثار نمایشی در این سطح در مراکز مختلف استان‌ها اجرا شوند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی نیز انجام شده است. امیدواریم آثار فاخر مانند «علمدار» را بتوان در استان‌ها به صحنه برد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه پیش از این نیز تماشاگر آثار تلفیقی، تاریخی و مذهبی بوده‌، گفت: «علمدار» با ترکیبی از موسیقی، نمایش و روایتگری متفاوت جذابیتی ویژه دارد. امروز جنگ سر روایت‌هاست؛ اصل وقایعی چون عاشورا مشخص و روشن است اما نوع روایت اهمیت دارد که این وقایع را جذاب و ماندگار می‌کند؛ این موسیقی-نمایش روایتی متفاوت دارد و مبحث تاریخی در قالب هنر در آن مطرح می‌شود.

مقیمی با تاکید بر اینکه نوع نگاه به موضوع تاریخی باعث ماندگاری آن واقعه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع که این اثر پس از دو سال دوباره روی صحنه می‌آید و همچنان از آن استقبال می‌شود، محصول روایت درست آن است. شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبعیت از شعار دولت، عدالت فرهنگی است به این معنی که نگاه‌ها و ظرفیت‌های خاص به سراسر کشور تسری یابد.

مشاور وزیر فرهنگ تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا هموطنان در نقاط مختلف کشور بتوانند امکان تماشای آثار فاخر مانند «علمدار» را داشته باشند که هم می‌توان زمینه اجراها را فراهم کرد هم آموزش هنر را برای تشکیل گروه‌های هنری در شهرستان توسعه داد.

اجرای پایانی موسیقی‌-نمایش عاشورایی «علمدار» شامگاه جمعه هجدهم شهریورماه در تالار وحدت به صحنه رفت.