به گزارش هنرآنلاین، آیین گشایش نخستین غرفه‌ دائمی صدور کارت اهدای عضو کشور، عصر چهارشنبه ۹ شهریور با حضور کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و جمعی از هنرمندان در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد. پانته‌آ بهرام، بهرام شاه‌محمدلو، قطب‌الدین صادقی، قاسم جعفری و سیروس همتی از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم بهرام شاه‌محمدلو، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر و سفیر اهدای عضو با ابراز خرسندی از همراهی در این فرهنگ‌سازی گفت: من با تمام وجود با انجمن اهدای عضو ایرانیان همکاری دارم و دوست دارم این فرهنگ را بین همکاران و هنرمندان اشاعه دهم تا برای کمک به بیماران لیست انتظار با انجمن همراه شوند. 

قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان تئاتر  ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این آیین و اشاره به اهمیت سازمان‌های اجتماعی تاکید کرد: انجمن اهدای عضو ایرانیان، یک سازمان نوین و امروزی و یکی از نمونه‌های درخشان تعاون اجتماعی، دوستی و مودت است و همه ما باید یاد بگیریم یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم کمک کنیم و خوشحالم که این غرفه در یک سالن تئاتر ایجاد شده است. 

در ادامه مراسم کتایون نجفی‌زاده ضمن تشکر از حمایت و مشارکت پردیس تئاتر شهرزاد و قدردانی از صدیقه صحت مدیر پردیس تاترشهرزاد به اهمیت کارت اهدای عضو اشاره کرد و گفت: حتی با داشتن کارت اهدای عضو نیز رضایت خانواده پس از مرگ مغزی ضروری است، اما با داشتن کارت اهدای عضو، خانواده از نیت قلبی فرد برای اهدای عضو آگاه می‌شوند‌.

نجفی‌زاده ضمن تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی بیشتر در جامعه تصریح کرد؛ هنگامی که فردی دچار مرگ مغزی می‌شود از نظر پزشکی مرده است و این حرکات شبیه تنفس، فقط به واسطه‌ اکسیژن.رسانی مصنوعی توسط دستگاه است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در ادامه به طرح ابرِ اهدا اشاره کرد که از طریق آن هر فردی که کارت اهدای عضو دریافت می‌‌کند می‌تواند با ضبط یک ویدئوی سی ثانیه‌ای باور و رضایت قلبی خود به اهدای عضو پس از مرگ مغزی را به خانواده‌اش اعلام کند.  

 در بخش دیگر این مراسم، صدیقه صحت از دکر نجفی‌زاده و دکتر قبادی برای انتخاب پردیس تئاتر شهرزاد و برپایی غرفه دائمی صدور کارت در این محل که یکی از بزرگترین مراکز تئاتری کشور است تقدیر و تشکر کرد و کلید غرفه دائمی صدور کارت اهدای عضو را بهبود نجفی‌زاده تقدیم کرد.

در پایان مراسم محمدطاها، کودک گیرنده قلب به خوانش یکی از اشعاری که خود سروده بود پرداخت و سپس با همراهی نجفی‌زاده، بهرام شاه‌محمدلو و قطب‌الدین صادقی غرفه‌ دائمی دریافت کارت اهدای عضو را افتتاح کرد.

انجمن اهدای عضو ایرانیان از دی‌ماه ۱۴۰۰ کمیته تئاتر انجمن را تشکیل داد تا با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی کشور به ارتقای فرهنگ اهدای عضو در کشور کمک کند. ایرج راد، بهرام شاه محمدلو، قطب‌الدین صادقی، قاسم جعفری، فرزین محدث، گلچهره سجادیه، کوروش تهامی، پانته‌آ بهرام، نسیم ادبی، سامان خلیلیان، شهرزاد جعفری و حمیدرضا امیرافضلی از اعضای شورای سیاست‌گذاری تئاتر انجمن اهدای عضو ایرانیان هستند.  

اولین غرفه دائمی صدور کارت فیزیکی اهدای عضو در پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۷۴ است و همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پاسخگوی علاقمندان خواهد بود.