گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «جانور» نوشته توحید معصومی و کار کیانوش ‌ایازی به تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی از 21 مرداد ساعت 20 در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است و شکوفه ‌حیدریان، فهیمه ‌معین، بهار ‌زندی و سعید نبوی در این نمایش بازی می‌کنند.

کیانوش ایازی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه برای اجرا گفت: «جانور» برای من موضوعی داشت که مدت‌ها دغدغه‌ام بود و با توجه با گفت‌وگوهایی که با توحید معصومی داشتم از او خواستم اجازه اجرای متن را به من بدهد تا آن را روی صحنه ببرم. چرا که به شدت به دغدغه‌های اجتماعی من نزدیک بود. داستان نمایشنامه برایم جذاب بود و با توجه به محدودیت‌ها در این سبک، موضوع و پرداخت، علاقمند شدم آن را اجرا کنم.

او در ادامه درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: موضوع درباره کار اجتماعی است که در کنار آن بحث جنایی نیز مطرح می‌شود. «جانور» شرایط روز و ناهنجاری‌های اجتماعی را دنبال می‌کند.

ایازی ضمن اشاره به اینکه تمرین‌های نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی آن خاطرنشان کرد: سبک :جانور» برخلاف نمایش‌هایی که پیش از این روی صحنه برده‌ام، رئال است و اتفاق‌های آن در زمان حال و در شهر تهران منطقه تهرانسر می‌گذرد.

این کارگردان تئاتر درباره ویژگی «جانور» یادآور شد: این نمایش شیوه اجرایی و فضایی متفاوت برای یک متن داستان‌محور است. بازیگران تئاتری جوانی که آینده روشنی دارند و به خوبی روی صحنه می‌درخشند اجراگران این اثر هستند. در نهایت در نمایش «جانور» به اتفاق‌های روز اجتماع با روایتی متفاوت پرداخته می‌شود که بیننده را با خود همراه می‌کند.

ایازی در پایان صحبت‌هایش گفت: مسیر دشوار تولید نمایش این روزها سخت‌تر و هزینه‌برتر شده است. ما سعی کردیم در تولید نمایش «جانور» تفاوت خودمان را نشان دهیم و با امکانات در دسترس، فضا و نمایشی را بسازیم که قابل احترام و شریف باشد. در این مسیر کوروش زارعی، توحید معصومی و امیرحسین شفیعی همراه و حامی من بودند از آن‌ها سپاسگزارم.

در خلاصه داستان نمایش «جانور» آمده است: در یک مجتمع مسکونی اتفاقی رخ داده است. مردی که ادعا می‌کند از اداره آگاهی آمده به ساکنان آپارتمانی در همان مجتمع مظنون می‌شود. آنها ادعای مامور آگاهی را رد می‌کنند تا اینکه...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: علی ‌دل‌‌پیشه، مجری طرح: ساهره‌‌سادات ‌خاموشی، مدیر تولید: محمدرضا ‌صفری، دستیار تولید: علیرضا ‌فتاحی، دستیاران کارگردان: نازنین حاجی کمالی و پروانه خسروی، گروه کارگردانی: اردلان عماد و متین اسدی‌ جعفری، مدیر صحنه: علیرضا عزیزی، دستیار دکور:محمدجواد ‌شیخ، طراح نور: صمد خانی و مصطفی ‌جلمبادانی، طراح لباس: طناز حقیقی، عکاس و موشن گرافی: مجتبی ‌رحامیان، ساخت تیزر و تبلیغات: محسن ‌کریم‌‌نیا، طراح گرافیک: متین ‌خیبلی، طراح صحنه: شهاب ‌شریفی، دستیار یک صحنه: سجاد کاظمی، دستیاران صحنه: دانیال رضایت، علی زوار و حسام حیدری، کمک بازیگر: اردلان عماد و رسانه: ناصر ‌ارباب.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.