به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمود فرهنگ، دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان طی پیامی همه هنرمندان را صاحبخانه این رویداد هنری دانست و برای اهالی تئاتر پیامی نوشت.

متن پیام به شرح زیر است: 

«سرزمین وسیع و گسترده ایران اسلامی دارای تمدن و فرهنگی است که میان 6 کشور سرآمد است. امروز چهار دهه از طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران اسلامی سپری می‌شود و در این سیر زمان هزاران رویداد هنری به وقوع پیوسته  که بلوغ فرهنگی، تربیتی، دینی و ایرانی را ارتقاع بخشیده است و با زبان دیگری با مخاطب خود از سر گفتگو برآمده‌است. 

هنر نمایش در تمام عرصه‌ها تلاش دارد تا بتواند پیامی را با ابعادی نو با همسایگی هنرهای دیگر به مخاطب عرضه کند، او را تشویق کند از دریچه‌ای نو به جهان هستی بنگرد، از این رو این منبع نور هستی، امید و زندگی که سرچشمه‌ای در قرآن دارد و انسان‌هایی که احسن‌الخالقین بوده‌اند با دست داشتن خورشیدی نورانی برای متعالی کردن زندگی انسان فرستاده شده‌اند.

 اگر هنرمند امروز بتواند خود را به این سرچشمه امید و هستی و خوشبختی برساند و جرعه‌ای از آن را در غالب هنر نمایش به مخاطب  نشان دهد، می‌تواند به پیغام‌آوران حضرت دوست پیام دهد که ما در مسیر ساختن انسان‌ها عصر امروز با شما همراهیم، اگرچه این سرچشمه همیشه زلال، زنده و جوشان بوده و هست، ولی شاید ما نتوانسته‌‍ایم خود را به این اقیانوس برسانیم. «صاحبدلان» در تعالی هنر نمایش با اتکا به گنجینه هنر ایرانی نمایش آیینی مذهبی، ادبیات، نمایشی، نمایش‌های میدانی و خیابانی، شبیه خوانی می‌تواند در تربیت و ارتقا فرهنگی جامعه امروز اثرگذار باشد.

امروز جشنواره «صاحبدلان» در حال ورود به دهه تلاش جدی خود است و آرزو دارد که هنرمندان کشور با امیدی وافر و تلاشی بزرگ بتوانند در تمامی عرصه‌های هنر نمایش نقش آفرین شوند و تولید این هنر صدیق و شریف برای کشورهای اسلامی با دریافت تجربه‌های جهان اسلام مفید واقع شود. 

 در این رویداد همه صاحب خانه هستند و کسی از هنرمندان مهمان نیست بلکه این عرصه متعلق به همه هنرمندان تئاتر کشور در تمام زمینه‌هاست و آرزوی صاحبدلان زمانی که چراغ تئاتر مثل ستاره‌های آسمانی همیشه پر فروغ باشد، برآورده می‌شود و از این روشنی، امید و زندگی طراوش می‌کند. همان گونه که پیر مرادمان می‌فرماید، مفاهیم حقیقی اسلام را با زبان تئاتر بیان کنید. ما هم خدمت ایشان عرض می‌کنیم لبیک به پیغام شما می گوییم آقا جان. والسلام»