به گزارش هنرآنلاین، در معرفی این رمان آمده است: رمان «یاغی» در حقیقت قصه‌ای عاشقانه است در بستری سیاسی. همراه گریز به تحولات جامعه در سال‌های نه چندان دور. در خصوص کسانی که منشأ تحولات بزرگ و کوچک بودند در هر زمینه. دوران تصمیم‌های کلان. در این میان انسان‌ها و عشق‌هاشان له می‌شدند پیش پای قدرت.

در بخشی از رمان می‌خوانیم: «شب اول با دلهره و تب و تابِ قلب، تا صبح در سکوتِ سرد و وهم‌انگیز باغ و عمارت نشسته بود گوشه‌ی بهارخوابِ بالا در تاریکی و زل زده بود به آسمانِ شاهد و اختران آشنا برای او و ایران، و دل داده بود به مرور اتفاقات سهمگین و مشهودِ پی‌درپی. حسبِ عادت، اول کار، این خاطره‌بازی‌ی تازه برایش مثل روزهای خوش رفته، شوخی بود و اسباب سرگرمی و رفع دلتنگی، شاید هم سرپوشی بر بزدلی‌های اجباری و موروثی‌اش، ولی هرچه بود، کم‌کم انداخته بودش در تورِ بی‌برگشتِ صیّادِ خیال و خاطره. سیر حوادثِ رفته بر اهل خانه جسورش کرده بود، مثل برگِ افتاده به سطحِ سیل، بی‌اراده با خود می‌بردش؛ تا کجا؟ شاید تا فنای کامل، مثل بسیاری دیگر که وقتی بر عرش سیر می‌کردند و حالا زیر فرش زمین‌ در حالِ پوسیدن‌اند. دل به دریا زده بود.»

مراسم رونمایی از کتاب «یاغی» روز پنجشنبه، ۱۶ تیرماه  از ساعت ۱۸  با حضور حسین پاکدل - نویسنده کتاب -  و منوچهر بدیعی - مترجم - در کتابفروشی نشر ثالث در ایران‌مال به نشانی بزرگراه همت غرب، ایران‌مال، طبقه C۳، شماره ۱۸۳ برگزار می‌شود.