گروه نمایش هنرآنلاین: پیتر بروک در انگلستان به دنیا آمد اما از دهه ۱۹۷۰ در فرانسه رحل اقامت افکند و از همین رو، مرگ او برای فرانسوی‌ها بیش از هموطنانش در انگلیس گران آمد. ریما عبدالملک، وزیر فرهنگ فرانسه با انتشار پستی درگذشت هنرمند نامدار تئاتر جهان را تسلیت گفت و نوشت: «پیتر بروک زیباترین سکوت‌ها را در تئاتر به ما ارزانی داشت اما سکوت پایانی‌اش بی‌اندازه دردناک بود. او برای همیشه روح تئاتر بوفه شمالی پاریس می‌ماند؛ جایی که کارهایش را اجرا می‌کرد.»

بروک یکی از مهم‌ترین نماد و نمایندگان تئاتر امروز جهان بود و اجرای نمایشنامه‌های کلاسیک از ویلیام شکسپیر گرفته تا ساموئل بکت را در کارنامه پربار خود داشت. بسیاری از سینمادوستان جهان نام بروک را با کارگردانی یک فیلم بیش از ۳۰۰ دقیقه‌ای بر اساس نمایشنامه حماسی «مهابهاراتا» می‌شناسند که در نخستین نمایش جهانی در سال ۱۹۸۹ در جشنواره فیلم ونیز ۲۰ دقیقه تشویق ایستاده تماشاگران را از آن خود کرد و نمایش تلویزیونی آن هم تحسین‌ها را برانگیخت. این نسخه تصویری نمایشی ۵۴۰ دقیقه‌ای بود که بروک و ژان کلود کریر در ۱۹۸۵ روی صحنه برده بودند.

بروک ۲۱ مارس ۱۹۲۵ از پدر و مادر مهاجر روس‌تبار در انگلستان به دنیا آمد و در دوران تحصیل «دکتر فاستوس» کریستوفر مارلو را با گروه تئاتری خودش روی صحنه برد. بیش از ۳۵ سال کارگردان همیشگی تئاتر بوفه شمالی پاریس بود و در تئاتر جایگاهی بسان کنستانتین استانیسلاوکی روس داشت که شیوه بازیگری را برای همیشه دگرگون کرد. او تا دهمین دهه زندگی هم کار می‌کرد و همواره کارهایی برای شگفتزده کردن مردم در چنته داشت.

بروک در میانه‌های دهه سوم زندگی کارگردانی نامدار در عرصه تئاتر وست اند لندن بود و پیش از جشن تولد ۳۰ سالگی در برادوی آمریکا نمایش روی صحنه برده بود. اولین فیلمش «سالار مگس‌ها» را در ۱۹۶۳ بر اساس شاهکار ویلیام گولدینگ ساخت و در ۱۹۷۲، یک سال پس از مهاجرت ابدی به پاریس با همکاری هلن میرن و یوشی اویدا (بازیگر اسطوره‌ای ژاپن) سفری ۱۳۶۰۰ کیلومتری را در خاک قاره آفریقا آغاز کرد تا ایده‌هایش را در حوزه تئاتر عملی کند.