گروه تئاتر هنرآنلاین: آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح امروز با حضور محمود سالاری معاون امور هنری، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی، امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره، مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و جمعی از مسئولان شهر همدان در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نماهنگ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پخش شد.

استقبال از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بی‌نظیر بود

در ابتدای این مراسم، مسعود ویژه، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، ضمن تشکر و تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه گفت: این رویداد فرهنگی و هنری را با توسل به امام مهربانی‌ها آغاز کردیم و با عنایت به حضرتش نیز، به پایان می‌بریم.

او ادامه داد: خداوند متعال را شاکریم که پس از دو سال وقفه در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و با ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا، توفیق برگزاری این رویداد بزرگ را به دست آوردیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، استقبال از این رویداد را بی‌نظیر خواند و اظهار کرد: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، علی‌رغم برخی نامهربانی‌ها توانست با استقبالی بی‌نظیر مردم، لحظاتی شاد، مفرح و پر نشاط را برای مردم استان، به ویژه نوگل‌های استان ایجاد کند. این موفقیت مرهون همکاری، همدلی و همراهی سازمان‌ها نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت‌های بی‌دریغ همکاران ارجمندم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه وزیر محترم ارشاد اسلامی است.

ویژه ضمن تشکر از دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیان کرد: امیدوارم که توانسته باشیم میزبان خوبی برای هنرمندان عزیز کشورمان بوده باشیم.

در ادامه این مراسم مجتبی کاظمی معروف به «عمو قصه» قطعه نمایشی کوتاهی از داستان «بزبز قندی» را برای حاضران اجرا کرد. در بخش دیگری از مراسم نیز، «عروسک‌های غول‌پیکر» اثر نمایشی فاطمه بحرینی برنامه‌ای موزیکال برای حاضران اجرا کردند.

حضور 800 هنرمند در جشنواره بیست و هفتم

 امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، گفت: لبخند شیرین کودکان، هدیه‌ای آسمانی است که برای نقش بستن آن باید تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانند.

او ادامه داد: در نقطه پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان قبل از هر چیز، شکرگزار خداوند هستم و سر در برابر این شورآفرینی تلاشگران عرصه تئاتر کودک فرود می‌آورم. از تنهای بی‌همتا سپاسگزارم که لیاقت داد تا با هنرمندان و گروه‌های نمایشی در کهن شهر تاریخ و تمدن ایران به مردم شادی هدیه کنیم. از مردم شریف و با فرهنگ همدان برای این همه خوبی و هنر دوستی تشکر می‌کنم که همراهی آن‌ها نشان داد تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست و می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امید بخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: با تأسی از تأکید باری‌تعالی بر قدرشناسی و قدردانی، از مدیران هنری کشور که پس از دو سال همه‌گیری کرونا، بر خود این وظیفه را احساس کردند، دست در دست نمایشگران و اهالی تئاتر قرار دادند و با شادی از راه سخت بحران گذر کردند؛ صمیمانه قدردانی می‌کنم.

مشهدی عباس، خاطرنشان کرد: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با کاستی‌هایش که همه متوجه من است و شادکامی‌هایی که همه از محبت مخاطبان تئاتر است به نقطه پایانی رسید؛ انرژی این رویداد را با خودتان به شهرها و کشورتان به سوغات ببرید و اندیشه مهرورزی و شادی را در شهرهای خودتان بر پا کنید.

آمار و ارقام گروه‌های شرکت کننده موجود است. ستاد جشنواره با نیروی انسانی محدود، بیش از 800 هنرمند را همچونان خواهران و برادران خود مهربانانه میزبان بود. در پایان می‌خواهم بر دو نکته تأکید کنم که می‌تواند فرازی برای دوره بیست و هشتم باشد.

او از تأکید بر استانداردسازی در این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: اول اینکه در این دوره، ما تأکید بر ایجاد شرایط استاندارد برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان داشتیم؛ اینکه تمام ظرفیت‌های نمایش کودک و نوجوان بتوانند جایگاهی در این رویداد داشته باشند. در کنار بخش‌های کودک، نوجوان، خیابانی و خردسال، بخش‌های تئاتر فراگیر با همراهی هنرمندان توانیاب بهزیستی، بخش تئاتر با اجرای هنرمندان زیر 18 سال با درایت آموزش و پرورش به جشنواره بیست و هفتم اضافه شد که امیدوارم در ادوار آینده به شکلی بهتر تداوم یابد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: دومین نکته، پیشنهادی است از این فرزند تئاتر کودک و نوجوان که امید دارم، با دقت به آن اندیشیده و در آینده شرایط اجرای آن مهیا شود. ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان ایران امروز فراتر از مرزهاست و می‌توان آثار اندیشه‌ورز و شریف هنرمندان ایرانی را در جای جای این جهان پهناور به صحنه برد. برای دست‌یابی به این هدف، بایستی ظرفیت ایجاد بازار تئاتر را در کنار جشنواره کودک و نوجوان، فراهم کرد تا اندیشه بلند ایران اسلامی را همگام با بیانیه گام دوم انقلاب در جهان گسترش داد.

مشهدی عباس در بخش پایانی سخنان خود، گفت: از خدای بزرگ سپاسگزارم، به خاطر وجود اعضای ستاد اجرایی جشنواره، در تهران و همدان که عاشقانه وقت خود را در اختیار برگزاری این رویداد مهم قرار دادند و بهترین‌ها را، برای این عزیزان از درگاه خداوند خواهانم.

نکوداشت سعید باغبانی در مراسم اختتامیه

 به پاس بیش از 30 سال فعالیت در عرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل شد. وی متولد سال 1350 در همدان است، فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره‌های مختلفی بود که از جمله آن‌ها حضور در چهارده دور جشنواره فجر، تمامی ادوار جشنواره عروسکی بعد از دوره پنجم، جشنواره بیت‌المقدس و فتح خرمشهر و بسیاری دیگر از جمله آن‌ها است.

سعید باغبانی در این مراسم گفت: هیچ‌گاه اصالت و همدانی بودن خود را فراموش نکردم و امروز بسیار خوشحالم.

در این بخش از مراسم، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با پخش ویدئویی، پیام خود را خطاب به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مطرح کرد.

همدان2

برگزیدگان مسابقه تئاتر خیابانی

هیئت‌داوران این مسابقه متشکل از حسین صفی، عباس جمشیدی‌فر، بهناز مهدی‌خواه پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

طراحی فضا

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به هیام احمدی برای طراحی فضا نمایش «تله من» تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به مهدی حبیبی برای طراحی فضا نمایش «یک روز بخصوص» تقدیم شد.

بازیگری خردسال

هوراد حبیبی برای بازی در نمایش «یک روز بخصوص» انتخاب شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به صورت مشترک به محمد صدرا شهبازیان برای بازی در نمایش «غولک های نازنین» و خانم مهرسا مدیحی برای بازی در نمایش «نان آوران» تقدیم شد.

بازیگری زن

تقدیر و جایزه نقدی این بخش تقدیم به نرگس خاک کار برای بازی در نمایش «یک روز بخصوص» تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عسل میرزایی برای بازی در نمایش «یه دنیایی که آدم هاش آبی شن» تقدیم شد.

بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به صورت مشترک به فرامرز غلامیان برای بازی در نمایش «تله من» و مهدی رسولی برای بازی در نمایش «غولک های نازنین» تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیم می‌شود به آقای مهران بیات برای بازی در نمایش «یک روز بخصوص» تقدیم شد.

طرح و ایده

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به صورت مشترک سعید باغبانی و احمدرضا جلیلوند برای طراحی و ایده پردازی نمایش «نان آوران» تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به صورت مشترک به مهدی حبیبی برای طراحی و ایده پردازی نمایش «یک روز بخصوص» تقدیم شد.

کارگردانی

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی حبیبی برای کارگردانی نمایش «یک روز بخصوص» تقدیم شد.

جایزه ویژه هیئت‌داوران

هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از هوراد حبیبی بازیگر نوجوان نمایش « یک روز بخصوص» نیز تقدیر کرد.

جایزه ویژه در بخش خیمه شب بازی

هیئت‌داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از عرشیا ربیعی، خیمه شب باز نوجوان نمایش «دروغ مبارک» تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرحسین انصافی برای نمایش «ویروس کشون» در بخش مسابقه خیمه شب بازی اهداء شد.

گرامیداشت یاد دو هنرمند درگذشته

در ادامه مراسم، با پخش یک تیزر از مرحوم کریم اکبری مبارکه و محمدرضا الوند، هنرمندان عرصه تئاتر یاد شد. همچنین خانواده‌های این دو هنرمند مرحوم مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند.

 فرزند مرحوم محمدرضا الوند در این مراسم گفت: بسیاری از هنرمندان نظیر پدرم سعی کردند که جریان‌های امیدوارکننده هنر را حفظ کنند امیدوارم که در خط مقدم این مقابله، مردم پایدار باشند.

همدان5

فضای جشنواره سرشار از ذوق و شور مردم استان و کودکان بود

 محمدمهدی اسماعیلی با ارسال پیامی تصویری به آیین اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: اشتیاق داشتم در مراسم اختتامیه به صورت حضوری در کنار هم استانی‌ها و همشهری‌های عزیزم باشم، ولی تقویم جشنواره و قرار گرفتن روز اختتامیه در ایام وسط هفته این کار را دشوار کرد.

او افزود: خدا را شاکرم که این جشنواره با گذر از کرونا پس از دو سال محرومیت از اجتماعات فرهنگی، هنری و دینی با تدبیر دولت مردمی مشکل در کشور از میان رفت و برگزار شد‌.

اسماعیلی تصریح کرد: زمانی که دولت کار خود را آغاز کرد؛ ویروس کرونا عرصه را برای اجتماعات و برگزاری مراسم‌ها تنگ کرده بود و تصور نمی‌شد به زودی از شر این ویروس منحوس خلاصی داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از بهبود شرایط بیماری در کشور، گفت: امروز وضعیت کشور کاملاً در وضعیت آبی قرار گرفته و به ما امکان برگزاری چنین اجتماعات پرشوری داده است. از همه دست اندرکاران و همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری، همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئولین استانی، استانداری، مسئولین امنیتی انتظامی و همه دستگاه‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برپایی این جشنواره بزرگ یاری کردند، تشکر می‌کنم.

اسماعیلی، توجه به استعدادها را ضروری خواند و عنوان کرد: ما برای تحول در حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌ای به استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ مناطق مختلف کشور داریم.

او ادامه داد: حتماً شهرستان‌های مختلف در کشور هر کدام مشحون از استعداد‌های بزرگ فرهنگی هنری هستند که انشاءالله در دولت مردمی بر شکوفاسازی آن‌ها اهتمام داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همدان در کنار همه مناطق ایران سرافراز بایستی در دولت مردمی از امکانات فرهنگی هنری به نسبت عادلانه برخوردار باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر یک اتفاق مبارک است، گفت: تصاویر و فیلم‌های ایام برگزاری و افتتاحیه حاکی از ذوق و شور زیاد در بین کودکان و نوجوانان و مردم عزیز استان بود.

او اظهار کرد: امیدوارم با این تجربه خوبی که در این دوره به دست آوردیم برای دوره‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های بهتر و با یک‌ حضور قوی‌تر شاهد ارتقای کمی و کیفی بیشتر این جشنواره باشیم.

وزیر فرهنگ در پایان سخنان خود برای همه اصحاب فرهنگ و هنر و برگزیدگان این جشنواره آرزوی موفقیت‌ کرد.

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده، گفت: امیدوارم که یاد و خاطره همه عزیزان از دست رفته، همیشه زنده باشد و از همه همکارانم در استان، وزارت فرهنگ تشکر می‌کنم.

مسابقه تئاتر خردسال

هیئت‌داوران این مسابقه متشکل از الکا هدایت، بهرام بهبهانی و مهرداد نظام آبادی پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش، آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

طراحی و ساخت عروسک

تقدیر صبا قدیمی برای طراحی و ساخت نمایش «همه در یک قاب»

طراحی صحنه

حامد زحمتکش برای طراحی صحنه در نمایش «دینگ دینگ دنگ»

بازیگر زن

شیرین کاشفی برای بازی در نمایش «اتاق بازی» تقدیر شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به فاطمه خدا بنده لو برای بازی در نمایش «دینگ دینگ دنگ» تعلق گرفت.

بازیگر مرد

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «همه در یک قاب» تقدیم شد.

نمایشنامه نویسی

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش، به شراره طیار برای نگارش نمایشنامه «همه در یک قاب» تقدیم شد.

کارگردانی

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به آرین ناصری مهر برای کارگردانی نمایش «اتاق بازی» تقدیم شد.

نمایش برگزیده

هیات داوران جایزه‌این بخش، شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به گروه نمایش «همه در یک قاب» به کارگردانی شراره طیار از پردیس تقدیم کرد.

در ادامه نماهنگی از آنچه که طی این روزها در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گذشت، همدان پخش شد.

در ادامه با حضور امیر مشهدی عباس، دبیر جشنواره، مسعود ویژه مدیر اداره کل استان همدان و غلامی پاک از توتونچیان، مدیریت کارخانه مواد غذایی «سحر» تقدیر شد.

همدان1

مسابقه نمایشنامه‌نویسی

هیئت‌داوران بخش نمایشنامه نویسی، احمد بیگلریان، هنگامه مفید و بهرام جلالی پور به اتفاق آرا و بر اساس شرایط موجود آثار متقاضی، سه اثر زیر را بدون اولویت به عنوان نمایشنامه‌های برگزیده به شرح ذیل معرفی کرد:

نمایشنامه «سفر به شهر عروسکی »نوشته زیبا عبدی از همدان

نمایشنامه «بزرگترین گنج جهان» نوشته رضا بیات از تهران

نمایشنامه «خروس شاه» نوشته محمدباقر نباتی مقدم از تهران

تقدیر از مریم کاظمی در اختتامیه جشنواره

در ادامه با پخش تیزری، از مریم کاظمی، کارگردان، بازیگر تئاتر و دبیر دو دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تجلیل شد.

مریم کاظمی نیز در این بخش، ضمن تشکر از مردم همدان گفت: این مردم همیشه پای کار هستند و سالن‌ها را پر می‌کنند و این جای تشکر دارد زیرا تئاتر بدون تماشاگر معنایی ندارد.

او در ادامه، ضمن تشکر از زحمات اعضای ستاد اجرایی، گفت: متأسفانه تمام تلاش‌های این ستاد بر روی افراد و اشخاص قرار دارد بنابراین از مدیرکل، استاندار و فرماندار استان همدان می‌خواهم که این روند را تغییر دهند زیرا اگر می‌خواهیم که این جشنواره در آینده بماند، تنها نباید بر روی کار اشخاص حساب کنید بلکه باید امکانات مالی و زیرساخت‌های سالن‌ها را نیز فراهم کنید.

مسابقه تئاتر کودک

هیأت داوران این مسابقه متشکل از حسن دادشکر، امیر سلطان احمدی، امید نیاز، مریم سعادت و فریبا دلیری پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند.

موسیقی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدرضا معین برای موسیقی نمایش «دزد لالایی‌ها» تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش نیز به امیرحسین انصافی برای موسیقی نمایش «ریزجان» اهداء شد.

طراحی پوستر و بروشور

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مهدی هراتی برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «افسانه قربون آقا، کلوچه‌ها، دیو بچه‌ها» تعلق گرفت.

عروسک‌گردانی

 لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به صورت مشترک یلدا یوسفیان برای عروسک‌گردانی در نمایش «آی تک» و مینا مقامی زاده برای عروسک‌گردانی در نمایش «ریز جان» تعلق گرفت.

صدا پیشه گی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فهیمه باروتچی برای نمایش ریزجان اهداء شد.

طراحی نور

لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا خضرایی برای طراحی نور برای نمایش «آرزوهای یک موش کور» اهداء شد.

گریم

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به حسین تبریزی برای گریم نمایش «دزد لالایی‌ها» تعلق گرفت.

طراحی لباس

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به ریحانه مطهری برای طراحی لباس نمایش «دزد لالایی‌ها» اهداء شد.

همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به فهیمه حسینی برای طراحی لباس نمایش «کاشف گیج» اهداء شد.

طراحی صحنه

 لوح تقدیر و جایزه نقدی سینا ییلاق بیگی برای طراحی صحنه نمایش «آرزوهای یک موش کور» تقدیم شد.

 تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به فاطمه برمال برای طراحی صحنه نمایش « آی تک» اهداء شد.

بازیگری زن

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به سیده رها کرمانی برای بازی در نمایش « از اسب تا سیب » اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به میترا شجاع برای بازی در نمایش «دزد لالایی‌ها» تقدیم شد.

همدان4

بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به صورت مشترک به بهمن داداشی برای بازی در نمایش «کاشف گیج»، سعید حاجی حیدری برای بازی در نمایش «دزد لالایی‌ها»، سعید ابک برای بازی در نمایش «آرزوهای یک موش کور» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به خالق استواری برای بازی در نمایش «آرزوهای یک موش کور» تقدیم شد.

نمایشنامه نویسی

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش تقدیم به سعید ابک برای نگارش نمایشنامه «آرزوهای یک موش کور» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش الهه دهقان پیشه برای نگارش نمایشنامه «کاشف گیج» تقدیم شد.

کارگردانی

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به وحید نفر برای کارگردانی نمایش «آرزوهای یک موش کور» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش میلاد رمضانی ورجاوند برای کارگردانی نمایش «کاشف گیج» تقدیم شد.

تقدیر از فعالیت‌های آموزشی فرشیدی‌سپهر

در ادامه این مراسم، از مهدی فرشیدی سپهر، کارگردان و مدرس تئاتر به خاطر زحماتی که در عرصه آموزش کودکان و نوجوانان شهرهای مختلف بر عهده داشته، تقدیر به عمل آمد.

او در این بخش از مراسم، ضمن تشکر از دبیر جوان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: خوشحالم که حرکت آموزشی من در شهرستان‌ها، دیده شد. خانواده ۱۳ نفری ما، از بجستان، شهرستانی که در آن تئاتر کار می‌کنم، با هزینه شخصی بری تماشای تئاتر به همدان آمدند و تا امروز ۱۱ کار را دیدند. این فرصت را غنیمت می‌دانم و از همکاران و تئاتری‌ها تقاضا دارم تا به شهرهای کوچک‌تر بروند زیرا که حضور هنرمندان، برای بسیاری از کودکان و نوجوانان این سرزمین می‌تواند الهام بخش باشد.

فرشیدی سپهر به دشواری‌های مسیر کاری خود اشاره کرد و گفت: من نیاز به مجوز دارم تا مردم بتوانند با خیالی آسوده و راحت با من همکاری کنند اما متأسفانه اداراتی وجود دارند که این امر را دشوار کرده‌اند بنابراین اگر مسئولی در این جمع حضور دارد، تقاضا دارم صدای مرا بشنود و مجوز لازم برای آموزش این کودکان برایم صادر شود زیرا اساساً ما در موسسه‌ای که هستیم، بدون حقوق کار می‌کنیم و این نیاز را احساس می‌کنیم که باید با بچه‌های بیشتری کار کنیم. بر همین اساس اگر مسئولان ریش گرو بگذارند و راه را باز کنند، من سرباز فرهنگی آموزشی آتش به اختیار شما هستم.

همدان

مسابقه تئاتر نوجوان

هیأت داوران این مسابقه متشکل از محمد جواد کبودر آهنگی، شهرام کرمی، محمد بحرانی، علی پاکدست و زهرا صبری پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

گریم

 لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش تقدیم به فائزه سلطانی برای گریم نمایش «ژپتو» تعلق گرفت.

طراحی پوستر و بروشور

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به طیبه آنجدانی برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «سومین روز تابستان» تقدیم شد.

نورپردازی

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به یاسر بیگ زاده برای نمایش «سومین روز تابستان» اهداء شد.

 موسیقی

 لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مهدی زمانی برای موسیقی نمایش «ژپتو» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به امید سنجر موسوی برای موسیقی نمایش «آش آشتی کنان» تقدیم شد.

طراحی صحنه

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به پوریا آنجدانی برای طراحی صحنه نمایش «سومین روز تابستان» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی شریفی برای طراحی صحنه نمایش «آش آشتی کنان» تقدیم شد.

طراحی لباس

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به هادی کیانی برای طراحی لباس نمایش «آورده‌اند که...» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شهاب محمودی برای طراحی لباس نمایش «ژپتو» تقدیم شد.

 بازیگری زن

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به صورت مشترک به غزاله نجیمی برای بازی در نمایش «آورده‌اند که...» و مهناز آسوده برای بازی در نمایش «آش آشتی کنان» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آذین نظری برای بازی در نمایش «ژپتو» تقدیم شد.

بازیگری مرد

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به صورت مشترک به سید مهرداد کاووسی برای بازی در نمایش «سومین روز تابستان» و فرشاد قاسمی برای بازی در نمایش «آش آشتی کنان» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی تاریمی برای بازی در نمایش «ژپتو» تقدیم شد.

کارگردانی

 لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به آقای اوشان محمودی برای کارگردانی نمایش «ژپتو» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد جهان پا برای کارگردانی نمایش «آش آشتی کنان» تقدیم شد.

 نمایشنامه نویسی

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به مسیحا ابوعلی برای نگارش نمایشنامه «با خودت برقص» اهداء شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مسعود هاشمی نژاد برای نگارش نمایشنامه «اتاق سفید» تقدیم شد.

بازیگر نوجوان

جایزه‌ این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به هلیا حسن زاده برای بازی در نمایش «باب اسفنجی کرگدن» اهداء شد.

نمایش برگزیده:

هیات داوران جایزه‌ این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به گروه نمایش «آش آشتی کنان» به کارگردانی محمد جهان پا اهداء کرد.

جایزه حوزه هنری به سه نمایش برگزیده تعلق گرفت

حوزه هنری در راستای حمایت از آثار ارزشی در این مراسم از سه نمایش «سومین روز تابستان» به کارگردانی محسن پورقاسمی، «با خودت برقص» به کارگردانی مسیحا ابوعلی و «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد» به کارگردانی  پویان عطایی تقدیر کرد.

تقدیر و اهدای جایزه از سوی صنف نمایشگران عروسکی

انجمن صنفی نمایشگران عروسکی نیز در این مراسم با اهدای تندیس و جایزه‌ای، از نمایش «ریزجان» به کارگردانی ندا وفایی تقدیر کردند.

همچنین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از نمایش «سومین روز تابستان» به کارگردانی محسن پورقاسمی تقدیر به عمل آورد.

نمایش برگزیده آرا مردمی

نمایش «کاشف گیج» به کارگردانی میلاد رمضانی از تهران و «سومین روز تابستان» به کارگردانی محسن پورقاسمی از همدان در بخش نمایش برگزیده با آرای مردمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

حکم دبیر جشنواره بیست و هشتم اهدا شد

در مراسم پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان کاظم نظری، مدیر اداره امور هنرهای نمایشی ضمن تشکر از زحمات انجام شده گفت: تبریک به تمام کسانی که جایزه را به دست آوردند یا نیاوردند. صمیمانه از زحمات و پیگیری های  محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و  محمود سالاری معاون امور هنری  سپاسگزارم زیرا  اگر حمایت آنها نبود شاید نمی توانستیم این جشنواره را برگزار کنیم.

او در ادامه، دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را معرفی کرد و گفت: جشنواره تمام نشده است و دبیر جدید، امروز معرفی می شود تا بتواند از الان با قدرت و حمایت تمام صنوف تئاتر کودک و نوجوان جشنواره بیست و هشتمین دوره را برگزار کند.

در پایان حکم دبیری بیست و هشتمین جشنواده بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به امیر مشهدی عباس اعطا شد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس در استان همدان برگزار شد.