به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، همزمان با دومین روز از برگزاری جشنواره بیست و هفتم در روز پنج‌شنبه دوم تیرماه، 18 نمایش اجرا خواهد شد.

مجتمع فرهنگی هنری بوعلی

نمایش «آش آشتی‌کنان» نوشته مهدی سیم‌ریز و کار محمد جهانپا از مشهد ساعت 11، 16:30 و 18:30 در بخش مسابقه تئاتر نوجوان در تالار اصلی این مجموعه اجرا می‌شود.

همچنین نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کار پویان عطایی از اصفهان ساعت 11، 16:30 و 18:30 در بخش مسابقه تئاتر نوجوان در پلاتو استاد عبادی به صحنه خواهد آمد. 

مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی

تالار اصلی این مجموعه ساعت 16:30 و 18:30 میزبان نمایش «افسانه شاه‌‍ لیر و سه دخترش» به کارگردانی ایریانا بویکو از یونان در بخش تئاتر ملل خواهد بود.

«از اسب تا سیب» عنوان نمایشی نوشته منوچهر اکبرلو و کار فرزاد لباسی از همدان است که در بخش مسابقه تئاتر کودک ساعت 11، 16:30 و 18:30 در پلاتو استاد عاشورپور به صحنه خواهد آمد.

نمایش‌های «ویروس کشون» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین انصافی از تهران ساعت 17:30 و 19:30 ، «نقل بانو گشسب» با نقالی مشکات عباسیان از کنگان ساعت 16 و «نقل خوان چهارم نبرد رستم با جادوگر» نوشته علیرضا  اسدپور با نقالی نازنین‌زهرا بحرینی از کنگان ساعت 18 در بخش نمایش‌های ایرانی جشنواره در محوطه داخلی این مجتمع فرهنگی هنری اجرا خواهد شد.

همچنین نمایش «غولک‌های نازنین» به نویسندگی و کارگردانی موسی هدایتی از قروه، ساعت 16:45 و نمایش «محیط‌بانان شجاع» نوشته و کار لیلا بیگوند از تهران در بخش مسابقه تئاتر خیابانی اجرا می‌شود.

تالار فجر

«کاشف گیج» نوشته الهه دهقان‌پیشه و کار میلاد رمضانی ورجاوند از تهران ساعت 11، 16:30 و 18:30 از بخش کودک در این تالار روی صحنه خواهد رفت.

تالار مهدیه

این تالار نیز ساعت 10 تا 12:30 پذیرای نمایش «دعوت» به کارگردانی مرضیه اشرفیان از اصفهان، «نقل رستم و سهراب» با نقالی ساجده رحیمیان از امامزاده بادرود، نمایش «به همین سادگی» نوشته و کار جواد رحیم‌زاده از مشهد و «نقل هفت‌خوان رستم» با نقالی محمدجواد خاک‌نژادی از مشهد در بخش تئاتر دانش‌آموزی است.

همچنین نمایش «به من رای دهید» نوشته و کار رضا عربشاهی از طرقبه ساعت 16:30 و 18:30 در بخش اجرای تئاتر با کودکان زیر 18 سال اجرا خواهد شد.

تالار شهید مظاهری (مریانج)

نمایش «سینا و غول نخودفرنگی» به نویسندگی و کارگردانی حسین فدایی‌حسین از قم ساعت 16 و 18 در بخش میهمان در این تالار نمایشی روی صحنه خواهد آمد.

پیاده راه بوعلی مقابل سینما قدس  

«محیط‌بانان شجاع» نوشته و کار لیلا بیگوند از تهران ساعت 10:30 و نمایش «غولک‌های نازنین» نوشته و کار موسی هدایتی از قروه ساعت 11:30 در بخش مسابقه تئاتر خیابانی در این مکان اجرا خواهد شد.     

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/ دنبال کنید.