به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، فاطمه خدابنده‌لو کارگردان نمایش «دینگ دینگ، دنگ» که در بخش مسابقه تئاتر خردسال جشنواره حضور دارد، درباره محتوای این نمایش اظهار کرد: نمایش؛ یک ظهر از زندگی مادر و کودک یک ساله و نیمه‌اش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کودک در پی کشف کردن و مادر مشغول کارهای روزانه خود است، تصریح کرد: مادر به  جای استفاده از تکنیک «این کار را نکن» از راهکارهایی استفاده می‌کند که کودک به کشف کردن علاقمند شود. 

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه کودک در حین این کار، مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهد، بیان کرد: مادر نیز در این میان راهکارهای جدیدی پیدا می‌کند و اتفاقاتی رقم می‌خورد.

این کارگردان با بیان اینکه هدف از اجرای این نمایش، نشان دادن صلح در خانه است، مطرح کرد: می‌خواهیم به والدین نشان دهیم که به بچه‌ها اجازه رشد دهند و دقیق‌تربه اطراف خود نگاه کنند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان باعث رشد تئاتر و هنرمندان این عرصه می‌شود، گفت:  جشنواره مجالی است که ایده‌های جدید به ذهن هنرمند برسد و برای ارتقا تئاتر دست به دست هم دهیم. 

خدابنده‌لو با بیان اینکه فراهم کردن بستری برای علاقمند کردن کودکان به تئاتر باید یکی از اهداف هنرمندان باشد، عنوان کرد: بچه‌ها با دیدن تئاتر رشد می‌کنند و توانایی‌هایشان شکوفا می‌شود.

وی در پایان به معرفی عوامل نمایش «دینگ دینگ، دنگ» پرداخت و گفت: فاطمه خدابنده‌لو و مریم آسوده بازیگران، علیرضا عموزاد مدیر صحنه؛ نسیم امیرخسرو دستیار کارگردان؛ حامد زحمتکش نویسنده و طراح صحنه؛ گروه خنده‌های باران طراح لباس؛ نگار عطار طراح پوستر و بروشور و محمدرضا شاملوفرد طراح نور است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.