به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان،سید  رضا عربشاهی، کارگردان نمایش «به من رأی دهید»، درباره محتوای این اثر که در بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان – زیر 18 سال جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، گفت: این نمایش حکایت نوجوان‌هایی، با روحیات و شخصیت‌های متفاوت است که باید در انتخابات مدرسه، با یکدیگر رقابت کنند  در روند این انتخاب جو مدرسه نیز شدیداً رقابتی می‌شود و ناظم برای سلامت انتخابات یک ناظر معین می‌کند، که اتفاقات بعدی، را نیز رقم می‌زند.

این کارگردان ادامه داد: در این نمایش نوجوانان می‌آموزند که اساس و پایه یک رقابت سالم را تجربه کنند و مسئولیت اجتماعی بپذیرند. در واقع تلاش ما این است که به نوجوانان بیاموزیم، برای برنده شدن، به وعده‌های دروغین متوسل نشوند و در کنار رقابت، دوستی‌ها را نیز حفظ کنند.

او درباره افزوده شدن بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال، بیان کرد: بازیگران نوجوان و مستعد این نمایش، فرصتی برای دیده شدن و معرفی خود، می‌خواستند، که خوشبختانه به واسطه جشنواره بین‌المللی و تخصصی تئاتر کودک و نوجوان همدان فراهم شد. در واقع این فرصت که برای نمایش استعدادهای نوجوانان زیر 18 سال فراهم شده، یک اتفاق خوب و مثبت است.

عربشاهی، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را یک رویداد تخصصی در حوزه مسائل تربیتی و اخلاقی دانست و گفت: بدیهی است که هر جشنواره‌ای دارای نقاط مثبت و منفی مختص به خود است، اما به جرئت می‌توان گفت که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، تنها جشنواره‌ای است که در ذهن مخاطبان اصلی خود که همان کودکان و نوجوانان هستند، تأثیرگذار عمل کرده است. در واقع این جشنواره در عرصه مسائل تربیتی و اخلاقی بسیار تخصصی عمل کرده است و توانسته مباحث مختلفی را که در دل نمایش‌ها گنجانده شده، به مخاطب خود انتقال دهد و کودکان و نوجوانان را برای زندگی سالم‌تر آماده کند.

او تأکید کرد: ما شاهد هستیم که هر سال و در بین تماشاگران این جشنواره، کودکان و نوجوانان، به هنر تئاتر علاقه‌مند می‌شوند. در همین روند، برخی از این افراد نیز، در سال‌های بعد به سمت این هنر و کار کردن در این عرصه جذب می‌شوند، که اتفاق بسیار خوبی است.

این کارگردان تصریح کرد: امیدوارم که در سال‌های بعد، نگاه ویژه‌تری به تئاتر کودک و نوجوان، با بازی همین مقطع سنی، شکل گیرد و این گروه‌ها صرفاً به‌عنوان مهمان در جشنواره حضور پیدا نکنند؛ زیرا ارزیابی آثار این گروه سنی و تقدیر از بهترین‌ها، یک انگیزه بسیار مثبت برای نوجوانان فعال در این نمایش‌ها به شمار می‌رود.

عربشاهی، ادامه داد: امیدوارم در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز نظیر جشنواره فیلم، از بین بازیگران کودک و نوجوان حاضر در جشنواره، داورانی انتخاب شوند تا کودکان نیز در انتخاب آثار و داوری این بخش تأثیرگذار باشند.

دیگر عوامل نمایش «به من رأی دهید» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: سید رضا عربشاهی؛ سرپرست : قاسم رفیعا؛ طراح صحنه و لباس: جواد رحیم‌زاده؛ نور و موسیقی: اشکان مرگان؛ طراح بروشور و پوستر: سجاد ثمره؛ بازیگران نوجوان :امیرعلی رفیعا، سینا حلوایی، برسام ناصری، آرمان بحرودی، آرمین مرگان، امیرعلی خوشنویس، اشکان حاجی‌آبادی، امیرحسین تیموری، امیررضا بیضایی، مرتضی موحدی‌نسب، ابوالفضل ایرجی، امیررضا دهقان، سورنا مسلمی، رضا رحمانی، مهدیار حیدری، پدرام قربانی و محمد یوسف احسانی.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.