به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، عروسک‌های غول پیکر فاطمه بحرینی از آبادان، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی و کمپر سیار صادق داوری‌فر از تهران در شهر‌های اطراف همدان و مناطق با امکانات کمتر، شرایط استفاده از هنر نمایش را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورند.

«عروسک‌های غول پیکر» نمایشی موزیکال بر اساس اقوام ایرانی است که در محیط باز اجرا می‌شود و موضوعاتی همچون شاد بودن و احترام به طبیعت و محیط زیست را مدنظر قرار داده است.

تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در ایام برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در شهر‌های اطراف همدان به اجرای نمایش «شهر پرندگان» اقدام می‌کند.

کمپر سیار صادق داوری‌فر، کارگردان و تهیه‌کننده رادیو نیز کارگاه‌های نمایش بداهه برای کودکان و نوجوانان در شهر‌های اطراف همدان برگزار می‌کند. کمپر یک خودروی مسافرتی است که علاوه بر قابلیت پخش فیلم و رادیو، امکانات بازی‌خانه سیار را نیز داراست. این کمپر در جشنواره بیست و هفتم، دو قابلیت بازی‌خانه سیار و رادیو نمایش را برای برگزاری کارگاه‌های نمایش بداهه در شهر‌های اطراف استان همدان مورد استفاده قرار می‌دهد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/ دنبال کنید.