به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مهدی حبیبی، کارگردان نمایش «یک روز بخصوص» که در بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، درباره محتوای این نمایش اظهار کرد: این نمایش، داستان پسر بچه‌ای است که یک روز در کنار پدر بزرگش است و تلاش می‌کند تا به پدربزرگش خوش بگذرد.

وی با اشاره به اینکه در خلال نمایش اتفاقاتی می‌افتد و باعث چالش‌ می‌شود، بیان کرد: در «یک روز بخصوص» سعی شده با توجه به قابلیت‌های بصری و خلق موقعیت، داستان قابل فهم و قابل پسندی را برای این قشر از مخاطب به نمایش بگذاریم.

حبیبی مطرح کرد: در این نمایش از دکور ساده‌ای استفاده شده اما با توجه به ایجاد موقعیت‌های بصری زیبا برای کودک، نمایش ویژه‌ای برای مخاطب تولید شده است.

این کارگردان در ادامه با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و‌ نوجوان به یک مطالبه برای مردم همدان تبدیل شده است، افزود: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در طول سال‌ها در همدان، باعث شده تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌های همدانی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع نقطه قوت جشنواره کودک و نوجوان همدان است، عنوان کرد: ایجاد شور و ‌شوق و استقبال بی‌نظیر همدانی‌ها از جشنواره از دیگر تاثیرات مثبت این رویداد مهم فرهنگی و هنری است.

حبیبی در پایان به معرفی عوامل نمایش «یک روز بخصوص» پرداخت و گفت: نرگس‌ خاک‌کار، هوراد حبیبی، میلاد زنگنه، مصطفی کولیوندی، احمد اسماعیلی و محمد اسماعیلی بازیگران این نمایش هستند.

این نویسنده اضافه کرد: موسیقی نمایش بر عهده فرزاد محمدزاده، محمد نیکومنش و‌ محمد بهراد است. نرگس دارایی طراحی لباس را بر عهده دارد و طراح صحنه مهدی حبیبی است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.