به گزارش هنرآنلاین به نقل از مشاور رسانه‌ای رویداد، دومین رویداد اجرایی «کات‌آپ» با طراحی و برنامه‌ریزی «خونه‌کار دگره» از ۱ تا ۱۷ تیر ماه در محل این مجموعه برگزار می‌شود.

فراخوان دریافت پروپوزال‌ها و ایده‌های اجرایی دومین رویداد «کات‌آپ» اسفند ۱۴۰۰ منتشر شد و بر همین اساس از طرف اجراگران و هنرمندان عرصه‌های مختلف نمایشی و تجسمی حدود ۵۰ طرح و ایده اجرایی به دبیرخانه رویداد «کات‌آپ» رسیده است.

همچنین طرح‌ها با حضور ایده‌پردازان و همراهی مشاوران «خونه‌کار دگره»؛ عباس جمالی، مهدی مشهور و عرفان خلاقی در ۳۰ جلسه مورد بررسی و گفتگو (Mentoring) قرار گرفته است.

با توجه به رویکرد برگزارکنندگان «کات‌آپ» مبنی‌بر حضور تمامی ایده‌ها و مواجهه با خلاقیت‌ فعالان خوش‌فکر در زمینه‌های گوناگون هنری، اعم از موسیقی، تجسمی، هنرهای نمایشی و غیره به‌هیچ عنوان رویکردی مبنی بر انتخاب یا حذف اثری مطرح نبوده و اکثر ایده‌های دریافتی (در صورت آمادگی اجراگران) امکان ارائه خواهند داشت.

در تشریح عنوان و هدف از برگزاری «کات‌آپ» آمده است:

کات‌آپ‌ (cut_up) چیزی نیست جز چیدنِ تصادفی تکه‌پاره‌هایی برای تولید معنا یا معانی تازه که گاهی تکان‌دهنده و روشن‌گرند. کنارهم گذاشتن قطعاتی با هدف شکل دادن به کنش خلاقه و ایجاد مانع در برابر گزاره‌ها و فرم‌های هنری رایج (Norm)‌ کنترل‌کننده موجود. عملی که به سهم خود تلاش می‌کند در برابر زبان‌ها، شکل‌ها و گفتمان‌های هنری مسلط هر دوره‌ بایستد و از طریق ایجاد اتصال با فرآیند «تصادف»، معانی‌ای بیافریند که از دسترس ذهن‌های کنترل‌ شده (در تسلط زبان‌ها، گفتمان‌ها و شکل‌ها) خارج‌ می‌ماند.

این رویداد برای برپایی دوره دوم آماده است و اطلاعات دقیق گروه‌ها و اجراها، پس از طی مراحل نهایی و طراحی جدول زمانبندی «کات‌آپ»، در تاریخ ۲۵ خرداد منتشر خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، دومین رویداد هنرهای اجرایی «کات‌آپ» از ۱ تا ۱۷ تیر برگزار می‌شود.