گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «نصفه شبی» نوشته کامران شهلایی به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی از 25 اردیبهشت ساعت 20:30 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و رامین ‌ناصرنصیر و مهسا ایرانیان در آن بازی می‌کنند. شهلایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش «نصفه شبی» گفت: ایده نگارش این نمایشنامه سال‌ها پیش، پس از خواندن یک داستان از ریموند کارور به ذهم خطور کرد و ده دقیقه ابتدایی الهام‌گرفته از آن داستان است. در این مدت چند بار متن را بازنویسی کردم تا به نمایشنامه کنونی رسیدم.

او با بیان اینکه اتفاق‌های نمایش در زمان کنونی می‌گذرد، داستان «نصف شبی» را این‌گونه توضیح داد: دیدار اتفاقی یک دانشجو با استادش در نیمه‌شب داستان را پیش می‌برد. تمرین‌های ما حدود دو ماه طول کشید و «نصفه شبی» یک کمدی اجتماعی است و رگه‌هایی سوررئال دارد اما اساس نمایش رئال است و سعی‌مان بر این بود تا به یک سری مسائل اجتماعی بپردازیم.

کامران شهلایی

شهلایی درباره ویژگی‌های «نصفه شبی» اظهار کرد: علاقمند بودم حال مخاطب پس از دیدن نمایش خوب شود و از این رو یک کار کمدی را روی صحنه آوردیم. تلاشمان بر این بوده با این اثر تماشاگر را به فکر واداریم و بنابراین تفکر مخاطب را قربانی کمدی بودن فضای نمایش نکردیم.

او در ادامه افزود: در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته نمایش «به هیچ کسی هیچی نگو» را روی صحنه آوردم و این نمایش را آماده اجرا داشتم اما از آنجا که خودم به اجرای یک نمایش کمدی نیاز داشتم تصمیم گرفتم نمایش «نصفه شبی» را اجرا کنم.

شهلایی در پایان صحبت‌هایش گفت: بسیار از عوامل و بازیگران سپاسگزارم چرا که تک‌تک آن‌ها تهیه‌کننده این نمایش هستند و ما تهیه‌کننده دیگری نداریم. آقای قاسم جعفری وقتی دوباره به پردیس تئاتر شهرزاد بازگشت از من خواست نمایشی را آماده اجرا کنم و بر این اساس این اثر را به سرعت آماده اجرا کردم و قدردان همکاری این مجموعه هستم.

دیگر عوامل نمایش «نصفه شبی» عبارتند از دستیار کارگردان: مریم ‌جانمحمدی، طراح گرافیک: رامین ‌رستمی، موشن‌گرافیک: نعیمه نمکی، عکاس: شهریار ‌اکبریه، مینا بهرامی‌تبار، نور و صدا: فائزه رضایی، طراح صحنه: محمد لارتی، دستیار دوم کارگردان: مجید احمدی و فاطمه طاهری، رسانه و تبلیغات: صدرا ‌صباحی و حامی مجازی: ایران تئاتر.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.