به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی، نمایش «پروین» به قلم و کارگردانی حسین کیانی و تهیه‌کنندگی داود نامور از اوایل خردادماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

هوشنگ (اصلان) قوانلو بازیگر باسابقه‌ تئاتر، سینما و تلویزیون که فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۹ آغاز کرده است و در کارنامه‌ کاری وی همکاری با کارگردانان بنامی چون بهرام بیضایی، اصغر فرهادی، محسن امیریوسفی، سیروس مقدم، محمدرضا اصلانی، شهرام مکری، یداله صمدی، دکتر علی رفیعی، ایرج کریمی، پوران درخشنده، ابوالفضل جلیلی و … به چشم می‌خورد.

سهیل ملکی و حمید حسینی از دانش‌آموختگان آموزشگاه سمندریان که پیش‌تر سابقه‌ همکاری با حسین کیانی در نمایش‌های «چشم به راه میرغضب»، «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» و « همسایه آقا» را داشتند در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

همچنین مریم ندایی و آتنا تندرو دو ساکن دیگر در خانه‌ پروین هستند، مریم ندایی بازیگر تئاتر و صدا‌پیشه نیز پیش‌تر دوبله‌ استانی مجموعه تلویزیونی‌ مطرحی نظیر ستایش را برعهده داشته است، وی همچنین در نمایش شاه لیر به کارگردانی مسعود دلخواه ایفای نقش کرده است.

آتنا تندرو که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ به صورت جدی آغاز کرده است دانش‌آموخته‌ مربیانی چون مسعود دلخواه، رضا ثروتی، عاطفه تهرانی و مرتضی اسماعیل‌کاشی بوده و در بیش از ۲۰ اثر نمایشی فعالیت هنری در مقام بازیگر یا مشاور کارگردان داشته است.