به گزارش هنرآنلاین به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی جشنواره ملی پانتومیم، با حکم ساسان قجر دبیر جشنواره ملی پانتومیم، مصطفی محمودی به عنوان دبیر و امین اشرفی به همراه علی آقاجانلو به عنوان داوران بخش منتقدان جشنواره ملی پانتومیم انتخاب و معرفی شدند.

دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: مقوله مهم نقد و منتقد همواره پل ارتباطی بسیار مهمی میان هنرمند و مخاطب بوده است که می توانند با پرداختن به لایه های مختلف یک اثر و کشف و شرح نشانه ها، مخاطب را به شناخت بهتر اثر برسانند. از این رو نقد جایگاهی خاص و موثر، همچون انواع و رویکردهای گوناگون دارد. بنابراین با توجه به ضرورت رویکرد نقد علمی به مثابه یک ابزار آموزشی مهم و با توجه به تجربیات پیشین و همچنین لزوم استانداردسازی منطبق بر جشنواره های معتبر بین‌المللی، جایزه منتقدان، یکی از بخش های مهم جشنواره ملی پانتومیم خواهد بود و سه چهره مطرح در قالب بخش منتقدان، آثار بخش رقابتی جشنواره را به قضاوت نشسته‌اند و در مراسم پایانی جشنواره، جایزه ویژه منتقدان را به اثر یک برتر اهدا می کنند.

به گفته ساسان قجر، نشست های تحلیل و بررسی نمایش های شرکت کننده در جشنواره، در پایان هر روز با رویکرد آموزشی، علمی و تحلیلی، برنامه ویژه بخش منتقدان جشنواره امسال است.

مصطفی محمودی به عنوان دبیر و عضو و امین اشرفی به همراه علی آقاجانلو به عنوان اعضای گروه منتقدان جشنواره ملی پانتومیم ایران، آثار شرکت‌کننده در بخش رقابتی جشنواره را مورد ارزیابی قرار می دهند.

جشنواره ملی پانتومیم ایران از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت امسال با ریاست امرالله حسنی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیری ساسان قجر هنرمند پیشکسوت پانتومیم در استان زنجان برگزار می شود.