گروه تئاتر هنرآنلاین: مدیر تماشاخانه سنگلج در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: ما سال 1398 در تماشاخانه سنگلج برای نخستین بار اقدام به اجرای مجالس تعزیه شب‌های قدر در خیابان بهشت مقابل این تالار نمایشی کردیم. اجرای این مراسم ضمن اینکه موقعیتی را برای اهالی منطقه فراهم ‌کرد تا با فعالیت‌های این تماشاخانه آشنا شوند، شرایطی نیز برای عزاداری سوگواران و تماشای تعزیه، مهیا کرده بود.

پریسا مقتدی در ادامه افزود: متاسفانه سا‌ل‌های بعد برای ممانعت از ازدحام جمعیت به دلیل شیوع بیماری کرونا، از اجرای این مراسم باوجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خودداری کردیم. خوشبختانه سال جاری با کنترل این بیماری، تصمیم بر آن شد تا در این شب‌ها اقدام به اجرای مراسم تعزیه کنیم.

مقتدی ضمن بیان اینکه امسال تماشاخانه سنگلج برای دومین بار اقدام به اجرای مراسم تعزیه در لیالی قدر کرده گفت: این تماشاخانه با همکاری شهرداری منطقه 12 و اداره کل هنرهای نمایشی، میزبان سه مجلس شبیه‌خوانی پس از اذان مغرب شب‌های یکم، سوم و پنجم اردیبهشت مصادف با لیالی 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان خواهد بود و این تعزیه‌ها در خیابان بهشت مقابل تماشاخانه سنگلج اجرا خواهند شد.

مدیر تماشاخانه سنگلج همچنین اضافه کرد: بر این اساس مجلس «خوارج» یکم اردیبهشت ماه، مجلس «ضربت خوردن امیرالمومنین (ع)» سوم اردیبهشت ماه، مجلس «جوانمرد قصاب» پنجم اردیبهشت ماه به معین البکایی ابوالفضل میرزااحمدی اجرا خواهند شد.