به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، دور جدید اجرای عمومی آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر از روز یکشنبه چهارده فروردین با اجرای دو اثر نمایشی جدید در تالارهای چهارسو و قشقایی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

در تالار چهارسو نمایش «هملت پشتکوهی» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشتکوهی و بازی مهدی عطایی دریایی، مجید کشاورز، گاتا عابدی، افسانه برزه کار، یاسمن صیاد دقت کار، غزل لوری، سعید سلیمی و محمد جامه‌شورانی از یکشنبه چهارده فروردین ساعت 20:15 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 70 هزار تومان اجرای خود را آغاز می کند.

پشتکوهی در یادداشتی درباره نمایش چنین توضیح داده است: «هملت پشتکوهی برای من یک تجربه هیجان‌انگیز است. در ۲۴ سالی که تئاتر کار می کنم هرگز نمایشی تا این حد نزدیک به زندگی کار نکرده بودم. اثری پست ناتورالیستی که ریشه هایش در آثار ایبسن و گورکی می رسد. در این نمایش خبری از فرم ها و تصاویر شاعرانه نیست و مهم ترین و سخت ترین کار من نامریی کردن کارگردان است.یک ساعت و نیم از زندگی یک خانواده در داستانی معمایی، جنایی به تصویر کشیده شده است. این نمایش اول از همه خودم را غافلگیر کرد و  می دانم که انسان های زیادی با آن می خندند و می گریند عین خود زندگی.»

در تالار قشقایی هم نمایش 75 دقیقه‌ای «خُماری» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی و بازی سهیلا گلستانی، محسن حسن‌زاده، پردیس شیروانی، محمدرضا نجفی و ایمان دبیری از چهارده فروردین ساعت 19:45 با بلیت 60 هزار تومانی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

بهروزی، نویسنده و کارگردان «خماری» گفته است: کلیت متن درباره این مفهوم است که اصلاً پدیده خماری چیست و در عملکرد هر فرد چه تأثیری می‌گذارد ؟به شکلی که فردی که به هر صورت دچار پدیده خماری شده است برای مبارزه با آن می‌تواند دست به هر کاری بزند و این پدیده می‌تواند ربطی هم به مواد مخدر نداشته باشد. این نمایشنامه به لحاظ ساختاری متفاوت و درعین حال ساده است که  دربرگیرنده ترکیب های  صدایی و تصویری مختلفی است. «خماری» از لحاظ فضاسازی شباهت‌هایی به نمایش‌های قبلی ام دارد اما از نظر شیوه اجرایی تجربه جدیدی است. داستان نمایش هم در یک بستر رئالیستی اتفاق می‌افتد اما در بخش‌هایی از مرزهای واقعیت عبور می‌کند و وارد فضایی غیرواقعی و خیالی می‌شود.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان و کارگردانی هادی مرزبان نیز که از هفتم فروردین اجرای خود را در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز کرده در این هفته ساعت 19:30 با مدت زمان 95 دقیقه و قیمت بلیت 100 هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر است.

در «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» حامد ‌کمیلی، شیوا ‌مکی‌نیان، عارفه ‌معماریان، زهره پرتوی، کامبیز ‌امینی، علی خازنی، محمدرضا بختیاری، سامان ‌تیرانداز و بهنام ‌تشکر (در نقش دکتر محمد مصدق) بازی می‌کنند و دیگر اعضای گروه بازیگری عبارتند از مرجان ‌آقانوری، آیه قبادیان، شاهین علی پور، فائزه زکاوتی، نازنین سمر، زهره رستگار مقدم، ابوالفضل ‌وزیری، سجاد احمدی نیا، علی یارلو، مهراد ابریشم کار، حمیدرضا ژاله، آرش نظری، آرزو ‌صرّاف‌رضائی، گلریز ابراهیم، لیدا حکانی، معصومه آمدگی، لیلا احمدی، محدثه صیفی، کسری ریاحی، کیمیا نوری، آسف جعفری، نرگس ‌میرفتاح، غزال فرشیدفر، فاطمه لنگری، حامد اسفندیاری، طاها نوری، رضا بخشی، محمد رجبیان و علیرضا چمن‌ورز.

در تالار سایه نمایش «بی‌خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی‌پور و بازی رضا بهرامی، علی تابع امام،  هورا سلیمانی، سحر گلشیرازی و امین نبی‌اللهی ساعت 19 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان روی صحنه می رود. در خلاصه داستان نمایش آمده است: پدرام، دوست سمانه که مدیر عامل یک شرکت بزرگ تجاری است، بر اثر یک اتفاق کشته می‌شود و پدر پدرام مدیریت شرکت را به هادی (پسر عموی پدرام) می‌سپرد. یک سال بعد، سمانه به شواهدی دست می‌یابد که نشانگر اتفاقات تازه ای است...