به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، آیین تجلیل و تکریم ایثارگران و خانواده معظم شهدای معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهار نفر از راویان راهیان نور با حضور محمود سالاری معاون امور هنری، محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران و مدیران و همکاران این معاونت صبح امروز ۲۲ اسفند همزمان با روز بزرگداشت شهدا در تالار رودکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از قرائت قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نماهنگ شهید به نمایش درآمد. در ادامه سردار مجتبی عسگری از روایان پیشکسوت راهیان نور و هم‌رزم شهید احمد متوسلیان، با بیان خاطراتی از این شهید جاویدالاثر و هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: سخن از متوسلیان گفتن سخت است و هر آنچه از این شهید بزرگوار بگوییم کم است و در چند کتاب سرگذشت کوچکی از حماسه‌های بزرگ او نوشته شده است.

پس از سخنان سردارمجتبی عسگری، به مناسب گرامیداشت روز شهدا برنامه هنری توسط مرتضی گازرانی و معصومه بافنده اجرا شد و در ادامه دو قطعه شعر توسط محمدرضا طهماسبی قرائت شد.

در ادامه ماشاالله شاهمرادی‌زاده هنرمند انقلابی و راوی دفاع مقدس روی صحنه آمد و با قرائت شعری،  خاطرات شیرینی از جنگ را که کمتر بازگو شده است عنوان کرد.

پس از خاطره‌گویی شاهمرادی‌زاده، نماهنگ مدال به نمایش در آمد و در ادامه محمود سالاری معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از قرائت شعری از علی معلم دامغانی، در سخنان کوتاهی اظهار کرد: امیدوارم این روز در هر سال میعاد ما با شما باشد و هر سال بدون دعوت به یاد شهدا جمع شویم. به نظرم هر فردی به جبهه رفت به نیت بازنگشتن، رفت. حال کسی از بستان جبهه‌ها چیده شد و دیگری ماند تا ادامه‌دهنده مسیر باشد، بنابراین همه شما بزرگواران برای ما شهدای زنده هستید تا راه را به ما نشان دهید. امیدوارم این محفل سال به سال پایاتر و پویاتر شود. من همه شما را ولی نعمت خود و معاونت هنری می‌دانم.

پخش نماهنگ خرمشهرها بخش دیگر این مراسم بود و در ادامه با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سردار مجتبی عسگری، راوی پیشکسوتان راهیان نور، روح‌الله حسین‌زاده، قاسم داورزنی، ماشاالله شاهمرادی‌زاده از خادمین شهدا و راویان راهیان نور تجلیل و تعدادی از همکاران به نمایندگی از خانواده بزرگ ایثارگران معاونت امور هنری، تکریم شدند.