به گزارش هنرآنلاین به نقل از مشاور رسانه‌ای این رویداد هنری، دومین محفل «خونه‌کارِ دگره» با زیر عنوان «جانی‌آنِ اجرا» خرداد و تیر سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. «کات‌آپ» با محوریت مقوله «اجرا» و تاکید بر عنصر «تصادف» در ساخت اثر هنری، از هنرمندان تمامی رشته‌ها (تئاتر، تجسمی، سینما، موسیقی و...) دعوت می‌کند که همراهِ این رویدا به بررسی پیوند زمینه فعالیت ‌خود با مقوله «اجرا» بپردازند.

در تشریح عنوان و هدف از برگزاری «کات‌آپ» آمده است:

کات‌آپ‌ (cut_up) چیزی نیست جز چیدنِ تصادفی تکه‌پاره‌هایی برای تولید معنا یا معانی تازه که گاهی تکان‌دهنده و روشن‌گرند. کنارهم گذاشتنِ قطعاتی با هدف شکل دادن به کنشِ خلاقه و ایجاد مانع در برابر گزاره‌ها و فرم‌های هنری رایج (Norm)‌کنترل‌کننده موجود. عملی که به سهم خود تلاش می‌کند در برابر زبان‌ها، شکل‌ها و گفتمان‌های هنری مسلط هر دوره‌ بایستد و از طریق ایجاد اتصال با فرآیند «تصادف»، معانی‌‌ای بیافریند که از دسترسِ ذهن‌های کنترل‌ شده (در تسلط زبان‌ها، گفتمان‌ها و شکل‌ها) خارج‌ می‌ماند.

«کات‌آپ» در دوره دوم بیش از گذشته به مشارکت و هم‌نشینیِ زمینه‌های هنری گوناگون می‌اندیشد که از این منظر، شاید درحال نزدیک شدن به ایجاد یک دالانِ گفتگو میان هنر «اجرا» و رویکردهای بینارشته‌ای باشد.

مشارکت در این دوره به سه روش صورت می‌پذیرد:

١. دعوت «خونه‌کارِ دگره» از هنرمندان.

٢. خروجی آثار هنرجویان کارگاه‌های موسسه با تایید استادان.

٣. طرح‌ها و ایده‌های دریافتی.

علاقه‌مندان برای حضور در این محفل، از روز اعلام فراخوان (۲۲ اسفند ۱۴۰۰) تا روز ۱۰ فروردین ١۴٠١ می‌‌توانند با تلفن 02188004474 موسسه‌ «خونه‌کارِ دگره» تماس بگیرند. هم‌چنین ارتباط از طریق صفحه مجازی مجموعه به نشانی @khoonehkar_degareh امکان‌پذیر است.

«خونه‌کارِ دگره» تا ۲۰ فروردین طرح‌ها و ایده‌های اجرایی با تمرکز بر رویکردِ مد نظر را دریافت می‌کند.

نخستین رویداد «کات‌آپ» آذرماه ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۳ گروه و هنرمند تئاتر برگزار شد.