گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «اتفاق» نوشته هاینریش بل و کار ناهید مرادی از 12 اسفند ساعت 19:30 در تماشاخانه مشایخی روی صحنه است. علیرضا شعبانیان، مینو منوچهری، شروین مهدوی و مرضیه علیمرادی در این نمایش بازی می‌کنند.

ناهید مرادی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «اتفاق» برای اجرا گفت: این نمایشنامه اثر هاینریش بُل، نویسنده شاخص آلمانی و از نویسندگان محبوب من است. البته که اکثر ما با رمان او به نام «عقاید یک دلقک» آشنا هستیم اما بل داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌های بسیار دارد. «اتفاق» را چند سالی است حمزه علی‌محمدی به فارسی برگردانده و تا آنجا که می‌دانم تا به حال روی صحنه نرفته است.

او در ادامه افزود: به زعم من، مساله این نمایشنامه دوری انسان از خود و از دیگران است؛ آنقدر دور که روزی ممکن است حتی همسر خود را نشناسد و این روزها ما با این حس و حال بیگانه نیستیم.

مرادی درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: نمایش «اتفاق»، روایتگر اتفاقی خاص در زندگی روزمره پاول است. او مانند هر روز از همسرش خداحافظی می‌کند و به اداره می‌رود اما در خیابان اصلی شهر، شخصی را می‌بیند که بعد از مدتی متوجه می‌شود همان همسرش ماریاست و در تعقیب او، به سال‌های گذشته و زندگی‌شان گریزهایی زده می‌شود. پاول سردرگم می‌ماند و گاه تا مرز جنون پیش می‌رود.

او درباره زمان و مکان رویدادهای نمایش یادآور شد: اتفاق این نمایش سال 1952 یعنی هفت سال پس از جنگ جهانی دوم در کشور آلمان رخ می‌دهد. آلمانی که متحمل شکست شده و فضای سرد جنگ هنوز بر روابط میان مردم حاکم است.

ناهید مرادی درباره سبک و فصای اجرایی نمایش گفت: نمایشنامه «اتفاق» چند شخصیت و تیپ دارد اما در اجرا فقط چهار نفر به عنوان بازیگر روی صحنه هستند که دو نفر از بازیگران چند نقش را همزمان بازی می‌کنند تا نگاه تکراری و ناتوان از تفکیک پاول، بیشتر نمایان شود.

Event

این کارگردان درباره درباره ویژگی‌های این اجرا گفت: ویژگی بارز نمایش، موقعیت‌های مکانی و زمانی بسیار زیاد و متفاوت آن است در حالی که علاقه من، اجرا به روش مینی‌مال است؛ حل این معادله خود چالش مهمی بود.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم نمایش «اتفاق» از حمایت و استقبال مخاطبان و همچنین از رضایت آن‌ها برخوردار شود و بتوانیم لحظات به‌یادماندنی را برای‌شان رقم بزنیم. همچنین از تمامی عوامل گروه بابت همراهی و زحمات‌شان تشکر می‌کنم.

دیگر عوامل نمایش «اتفاق» عبارتند از مشاور کارگردان: علیرضا شعبانیان، مجری طرح: مانا دارابی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: المیرا مختاری، طراح صحنه و لباس: علیرضا شعبانیان، عکاس: کیمیا حسینی، مشاور رسانه و تبلیغات: ناهید مرادی، ساخت تیزر و صداگذاری: عرفان ‌احتشامی، ساخت پوستر: دانیال عرب‌زاده و نور و صدا: علیرضا نوری.

علاقمندان به تماشای این نمایش بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.