گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «ترقب» نوشته مسعود شامی با طراحی و کارگردانی مسعود شامی و میلاد خرم از پنجم اسفند ساعت 19:30 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر ‌روی صحنه است و مهناز ‌میرزایی، سایه ‌کبیری و مائده ‌جلالی در آن بازی می‌کنند.

شامی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره رونده شکل‌گیری نمایشنامه و ایده و نگارش آن گفت: ایده نگارش این نمایشنامه مسئله‌ای بود که بسیار پیشتر ذهن مرا به خود درگیر کرده و علاقمند به آن بودم. در ادامه نیز میلاد خرم که یکی دیگر از کارگردان‌های نمایش است، داستان بسیار نزدیک به ایده را درباره مادربزرگ خود را برایم تعریف کرد که در نهایت آن ایده و دستمایه‌ای که در ذهن من می‌گذشت نمایشنامه «ترقب» را شکل داد.

او ضمن اشاره به اینکه اتفاقات نمایش در زمان حال می‌گذرد و مکان آن نیز خانه مادر است، درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: این نمایش به سه دوره دخترانه، زنانه و مادرانه حیات یک انسان روی زمین در هیبت زنانه می‌پردازد و کاراکترها طی قصه و داستانی به هم متصل شده و ارتباطات جدیدی را شکل می‌دهند.

شامی درباره سبک و فضای اجرایی نمایش یادآور شد: نمایش در یک بستر رئالیستی شکل می‌گیرد که در جاهایی تبدیل به فضایی سوررئال می‌شود و این دو فضا توامان در کنار همدیگر به صورت موازی پیش می‌روند.

این نویسنده و کارگردان درباره ویژگی‌های نمایش «ترقب» خاطرنشان کرد: به نظرم مخاطب باید با اثر مواجه شده و ویژگی‌های این نمایش را پیدا کند اما سعی‌مان بر این بوده تا در این نمایش به مسئله نور در هیبت جسمانی و معنوی خود پرداخته شود و تلاش کردیم، ایده خود را با فضای نورپردازی مطرح کنیم.

شامی در پایان صحبت‌هایش گفت: در این روزها و شرایط دشوار کرونا و وضعیت سخت اقتصادی که گریبانگیر مردم است، تولید و عرضه تئاتر، خاصه تولید یک محصول فرهنگی بسیار دشوار است. تلاش ما این بود که نمایش را با حداقل‌ قیمت روی صحنه آوریم تا مخاطب بتواند با هزینه‌ کم آن را ببیند. امیدوارم از این نمایش در عرصه اطلاع‌رسانی و دیگر موارد حمایت شود تا بتوانیم دوام آورده و روی صحنه بمانیم.

در خلاصه داستان نمایش «ترقب» آمده است: روایتی از سه دوره حیات آدمی، در هیبت زنانگی بر زمین. هر جهان را بنگر که چگونه یک اتم است. در بی‌نهایتم هستی که به کار و کار و کار در دَمی، از آ-دَم دمید و [دآد] داد آدم‌ی، که بدان پس تو چِ می‌دانی؟!

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: گروه کارگردانی: فاطمه ‌بهشتی، سپیده پشتیبان، رضا ‌مهراد،  طراح لباس: میلاد خرم و مسعود ‌شامی، طراح اسکیس: مطهره جلالی، طراح نور: رضا ‌خضرایی، آهنگساز: علی خاتمی، مشاور رسانه‌ای: میترا رضایی، عکاس: سمیه ‌میری، مواد تصویری: کیوان احمدی و طراح پوستر و بروشور: استودیو میم.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.