گروه تئاتر هنرآنلاینهادی مرزبان هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره افزودن بند حذف معافیت مالیاتی هنرمندان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس گفت: این اقدام بیشتر به تنگ‌نظری دوستان نسبت به هنر و هنرمند بازمی‌گردد. آقایان نگاه عمیقی به قاطبه هنرمندان ندارند و فکر می‌کنند آن‌ها از جای دیگری آمده و پول‌های هنگفت به جیب می‌زنند.

او در ادامه افزود: هنرمندان در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در حالی که بسیاری حقوق‌های ۳۰ و ۴۰ میلیونی دریافت می‌کردند و غالباً از ترس کرونا در خانه مانده بودند، دچار بیکاری عظیمی شدند و برخی از آن‌ها مجبور بودند برای گذران معیشت روزانه با جان و سلامتی خود بازی کنند چراکه شغل هنرمند به رسمیت شناخته نمی‌شود و آن‌ها امکان استفاده از بیمه بیکاری و دیگر تسهیلات شغلی را ندارند.

این کارگردان تئاتر همچنین عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان مجلس خیل عظیم هنرمندانی را که در تمام این مدت با مشقت گذران زندگی کردند ندیدند و چند نفری را دیدند که درآمدهای بالا داشتند. هر چند درآمد این تعداد انشگت‌شمار نیز حقشان است چرا که هنر، استعدادی خدادادی است و آن‌ها هم از این استعداد استفاده می‌کنند اما اکثر هنرمندان با وضعیت بسیار بد روزگار می‌گذرانند.

او افزود: بازیگری را سراغ دارم که از کرج برای تمرین به تهران می‌آمد در حالی که کرایه رفتن و برگشتن این مسیر را نداشت. هنرمندان با سیلی صورت خود را سرخ نگاه می‌دارند و هیچگاه عجز و التماس و خواهش و تمنا نمی‌کنند.

مرزبان در پایان گفت: آقایان مجلس، پول‌های کلان بسیاری در این کشور جابه‌جا می‌شود، چرا شما به اندک درآمد فلان هنرمند که جان خود را در این راه گذاشته است، چشم دارید؟ دست خوش...