گروه تئاتر هنرآنلاین: بهروز غریب‌پور هنرمند تئاتر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره افزودن بند حذف معافیت مالیاتی هنرمندان به لایحه بودجه 1401 در مجلس و اقدام وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفت: طبیعتاً اقدام وزارت فرهنگ بسیار ارزشمند است چرا که جامعه هنری به ویژه تئاتر و تئاتر عروسکی در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، فضایی مناسب برای فعالیت نداشته و شخصی هم مقصر آن نیست.

او در ادامه افزود: هر چند این امکان وجود داشت جایگزین‌هایی چون تله‌تئاتر و نمایش تلویزیونی برای این نوع فعالیت‌ها وجود داشته باشد. باید با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تماشاخانه مجازی دایر و راه‌اندازی شود تا آثار نمایشی آنلاین به نمایش درآید و اگر مبلغی به عنوان مالیات از دستمزد هنرمندان حذف شد، دلیل آن کسب و کار پررونق این قشر باشد. وقتی کسب و کار هنرمندان رونق ندارد واضح است که پرداخت مالیات بی‌معنی است و بر این اساس به اعتقاد من باید هنرمندان در این شرایط از پرداخت مالیات معاف باشند.

این هنرمند باسابقه تئاتر عروسکی در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رایزنی باسایر نهادها همچون رسانه‌ها و پلتفرم‌ها و صدا و سیما که در تولید محتوا و برنامه‌های تصویری دست دارند، کوشش کند کسب و کار هنرمندان رونق گیرد.

او در پایان تصریح کرد: من با دادن مالیات موافقم به شرط آنکه دولت هم مابه‌ازای آن در برابر ایجاد کسب و کار مسئولیت‌پذیر باشد و به منظور ایجاد کسب و کار پررونق برای هنرمندان تمهیداتی در نظر بگیرد و از قِبل آن مالیات دریافت کند. ابتدا باید به تولید در جامعه کمک شود تا ثمرات آن به شرایط زندگی عمومی تسری یابد.