گروه تئاتر هنرآنلاین: رویگری که در جشنواره فیلم فجر امسال با نقشی کوتاه در فیلم سینمایی «شادروان» حضور داشت و در نشست این فیلم در برج میلاد هم شرکت کرد، شامگاه سه‌شنبه با پخش تصاویر روزهای انقلاب و نوای سرود ماندگار «الله الله» روی صحنه آمد. در ادامه محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد، ایرج راد و هوشنگ توکلی هم با او پیوستند تا بخش بزرگداشت رضا رویگری در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر برگزار شود.

رویگری که روی صندلی چرخدار نشسته بود و به سختی سخن می‌گفت، ابتدا روز ولادت حضرت امام علی(ع) را به همه حاضران در تالار وحدت و مراسم اختتامیه تئاتر فجر تبریک گفت و ادامه داد: این جشنواره برای ما ارزش ویژه دارد. امیدوارم هر سال باشد و ما بچه‌های شهرستان دور هم جمع شویم و چنین روزی را جشن بگیریم.

Ruigari

او در ادامه با بیان اینکه «من تا حالا یک صدآفرین هم نگرفته بودم واین هدیه برایم ارزشمند است» افزود: بالاخره پس از ۶۰ سال روی این صحنه جایزه به ما دادند اما دیگر دیر شده است. دست من جان ندارد این تندیس را نگه دارد و برایم سنگین‌تر شده است. به هر حال از بچه‌های تئاتر تشکر می‌کنم که لوطی‌تر از سینمایی‌ها هستند. تئاتر خانه همه ماست.

Ruigari1

بخش بزرگداشت رضا رویگری و تقدیر از سال‌ها فعالیت او روی صحنه تئاتر با استقبال هنرمندان و تماشاگران حاضر در تالار وحدت روبه‌رو شد. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد به گرمی به پیشواز این بازیگر قدیمی رفت و هوشنگ توکلی که خودش از قدیمی‌های تئاتر و تلویزیون و سینماست، بر دستان رویگری بوسه زد.