به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره تئاتر فجر، روز شنبه 23 بهمن در هفتمین روز جشنواره نمایش «خاک سفید» به کارگردانی محمدرضا هلال‌زاده در تالار مولوی به دلیل رعایت نکردن اصلاحات شورای نظارت و ارزشیابی در اجرای دوم متوقف شد و به صحنه نرفت.

در تالار سنگلج نمایش «فردوسی» به کارگردانی سلطان عثمان اف از کشور تاجیکستان با حضور سفرای ایران و تاجیکستان، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، محمدعلی کیانی رئیس سازمان ارتباطات، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی روی صحنه رفت و آنها به تماشای این نمایش نشستند.

همچنین رادیوتئاترها به اجراهای خود در این بخش پایان دادند و یک اثر از این بخش در طول جشنواره به دلیل مثبت شدن تست کرونای بازیگر اجرا نشد. در هفتمین روز از جشنواره تئاتر فجر، 21 اثر نمایشی در بخش‌های مختلف جشنواره اجرا به صحنه رفت.

بخش صحنه

 در مجموعه تئاتر شهر، نمایش «ساختن» به کارگردانی مصطفی ذره پرور در تالار چهارسو، «دختر خجالتی» به کارگردانی جنت سلیم آوا در تالار سایه، «کل» به کارگردانی مجتبی محمدی دوست تالار قشقایی به صحنه رفت.

نمایش «فردوسی» به کارگردانی سلطان عثمان‌اف در تماشاخانه سنگلج، «خاک سفید» به کارگردانی محمدرضا هلال‌زاده در تالار مولوی، «آلنده نازنین» به کارگردانی محمد برهمنی در سالن استاد سمندریان، «تلفات» به کارگردانی علیرضا معروفی در تالار حافظ، «یک ماه هزار آسمان» به کارگردانی حمید ابراهیمی در برج آزادی به صحنه رفت.

بخش خیابانی

در محوطه تئاتر شهر نمایش «چهارشنبه خاتون» به کارگردانی آرزو علیپور، «به دنبال خورشید» به کارگردانی حسین نادری، «روده درازی یک مرده بی‌صاحب» به کارگردانی  هادی کیانی، «چهارشنبه خاتون» به کارگردانی آرزو علیپور، «حیاط خانه ما» به کارگردانی وحید خسروی، «قصه کفش‌ها» به کارگردانی روح الله آریس به اجرا درآمد.

همچنین در محوطه خانه هنرمندان، «مرغ همسایه غاز نیست» به کارگردانی سعیده عبدالهی و مصطفی کولیوندی اجرا شدند.

رادیوتئاتر

«ماگفه» به کارگردانی زهرا اسماعیلی، «یواش‌تر شلیک کن» به کارگردانی مجید حمزانلویی و «ضیافت مرغان مهاجر» به کارگردانی شیرین سپهراد در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا شدند.

دیگرگونه‌های اجرایی

نمایش «خود» به کارگردانی حسین قاسمی هنر، هر روز 10 اجرا در پلاتو تمرین شماره  سه تئاتر شهر، نمایش «رها» به کارگردانی مهیار جوادی از مبدا اتوبان کردستان نمایش، «هفت تا نه و نیم» کارگردان مریم خلیلی از میدان راه آهن به اجرا درآمدند.

چهلمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری و اخبار آن در سایت جشنواره fitf.ir در دسترس است.