به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، حمید زری‌باف، طراح پوستر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، این اثر را برگرفته از شخصیت‌های نمایش خیمه‌شب‌بازی خواند و در این‌باره گفت: در این اثر سعی کردم  از شخصیت‌های نمایش خیمه‌شب‌بازی ایرانی، به عنوان سمبل استفاده کنم؛ البته در مسیر طراحی، نیم نگاهی هم به تصویرسازی‌های اروپای شرقی داشتم که در بخش طراحی پوستر تئاتر، سابقه و شیوه قوی‌تری، نسبت به تمام نقاط دنیا دارند.

او درباره استفاده از سمبل «شیر» در این پوستر، اظهار کرد: «شیر سنگی» به عنوان نماد زیبای شهر همدان است که قدمتی چند هزار ساله دارد؛ بر همین مبنا به تصویر کشیدن شیر مهربان در میان کودکان و با خطوطی ساده، برای من یکی از چالش‌های بزرگ طراحی پوستر بود.

این هنرمند گرافیست تصریح کرد: یکی از افتخارات من این است که سعی کردم در مسیر اساتید بزرگ طراحی ایران چون استاد قباد شیوا و ... که پوسترهای ادوار گذشته این رویداد را طراحی کردند، قدم بردارم. در واقع این بخش یکی از سخت‌ترین و بهترین تجربیات من بود؛ البته در این روند نیز، سعی کردم در طراحی نوگرا باشم و تکرار مکررات نکنم.

زری‌باف، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را اتفاقی مثبت برای هنر، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خواند و گفت: این رویداد یکی از اتفاقات تأثیرگذار در حوزه تئاتر کودک است که قطعاً تأثیرات مثبت بی‌شماری به دنبال دارد.

او ادامه داد: به عنوان کسی که با این رویداد همکاری کرده‌ام، لازم می‌دانم که از زحمات دبیر جشنواره تشکر کنم؛ زیرا حمایت و آزادی عملی که ایشان به من دادند، سبب شد که بتوانم در این بخش فعالیت کنم و اثری در خور این جشنواره وزین و مهم طراحی کنم.

این هنرمند خاطر نشان کرد: به نظر من دید باز مسئولان این رویداد، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان را مردمی‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. بازخوردهای مردم در شبکه‌های مختلف اجتماعی نیز بیانگر همین امر است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفندماه سال جاری به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دیگر سازمان‌ها و نهادهای استان همدان، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

مشروح اخبار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را می‌توانید از سایت جشنواره به نشانی https://icy.theater.ir/fa/ دنبال کنید.