گروه تئاتر هنرآنلاین: این نمایش پیش‌تر در سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی اجرا و در بخش طراحی صحنه، لباس و گریم برگزیده و موفق به دریافت مقام دوم بازیگری مرد و مقام سوم نویسندگی و کارگردانی شده است.

مهدی احمدی در گفت‌‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «هملتک» گفت: ایده نگارش و اجرای این نمایش از اتودهای دانشگاهی در ذهنم شکل گرفت و «هملتک» را برای پایان ترم کار کردم. البته در آن زمان این نمایش دو یا سه شخصیت داشت و به منظور اجرای آن در جشنواره تئاتر استانی شخصیت‌های نمایش به 10 رسید.

2

او ضمن اشاره به اینکه «هملتک» همان «هملت» بدون هیچ تغییری است، اظهار کرد: این نمایش در پرده نمایش ایرانی شامل پرده‌خوانی، تخت حوضی، تعزیه‌خوانی، خیمه‌شب‌بازی و نقالی اجرا می‌شود. در این نمایش رگه‌هایی از مدرنیسم و کلاسیسم به چشم می‌خورد که نمایش را به اثری پست‌مدرن تبدیل می‌کند. این تلفیق شرق و غرب در نگارش، کارگردانی، بازی و طراحی‌های نمایش به چشم‌ می‌خورد.

این کارگردان درباره ویژگی‌های نمایش عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی «هملتک» تلفیق فرهنگ‌های شرق و غرب است. پیش از این نمایش «هملت» به صورت ویژه به شیوه تخت حوضی و خیمه‌شب‌بازی اجرا شده بود و این نمایش برای نخستین بار به پنج شیوه نمایش ایرانی اجرا خواهد شد.

احمدی که نخستین بار است در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، با ابراز رضایت از روند برگزاری این دوره یادآور شد: تمهیدی که امسال به منظور انتخاب آثار با حضور 15 نفر از استان‌های مختلف به عنوان اعضای هیأت انتخاب اندیشیده شد، بسیار مطلوب بود چرا که جوان‌ترهایی که شهرت چندانی ندارند توانستند از این طریق به جشنواره تئاتر فجر راه یابند.

3

این نویسنده و کارگردان جوان ضمن گلایه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به دلیل حمایت نکردن از کار برگزیده استانی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: متاسفانه ارشاد مشهد از این نمایش حمایت نکرد. شهر مشهد بحران سالن نمایش تئاتر دارد و سالن قاب عکسی ندارد. سالن‌ها را در اختیار تئاتری‌ها قرار نمی‌دهند وتنها به شرط آنکه بلیت‌فروشی نباشد می‌توانیم از امکانات سالن‌ها استفاده کنیم. ضمن اینکه سالن‌های مشهد استاندارد لازم برای اجرای نمایش ندارند؛ یکی از سالن‌ها پیش از این مهد کودک و دیگری استخر شنا بوده است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر تا 26 بهمن ماه به دبیری حسین مسافرآستانه در حال برگزاری است.