به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، آیین رونمایی از پوستر جشنواره بیست و هفتم با حضور احمدرضا احسانی رئیس جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره، سروش جمشیدی هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان و دیگر مدیران، هنرمندان و کودکان و نوجوانان همدانی در موزه تخصصی کودک و هیجان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای حمیدرضا رضایی مجد، همراه بود؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره از سه‌ماه گذشته در حال فعالیت است، اظهار کرد: جشنواره بیست و هفتم از 9 تا 15 اسفندماه در همدان برگزار خواهد شد.

احمدرضا احسانی با اینکه به استناد آمار یونسکو، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جزء 16 رویداد هنری مطرح است، خاطرنشان کرد: این جشنواره دومین رویداد مهم عرصه نمایش پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر است.

احسانی ابراز امیدواری کرد که جشنواره بیست و هفتم نسبت به دوره‌های قبلی با کیفیت‌تر برگزار شود و بتواند به عنوان رویدادی فاخر و اثرگذار در کشور مطرح باشد.

وی همچنین تصریح کرد: همدان از لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاصله معناداری نسبت به سایر استان‌ها دارد و تلاش ما این است برنامه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف در استان برگزار شود و جشنواره تئاتر ماحصل تلاش‌های هنرمندان در طول سال باشد.

احسانی با بیان اینکه باید بتوانیم با برنامه‌ریزی، آینده بهتری را برای کودکان و نوجوانان کشور بسازیم، ابراز امیدواری کرد با تلاش همگانی به این مهم دست پیدا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال بیش از 400 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: تعداد آثار ارسالی نسبت به دوره‌های قبل 40 درصد افزایش یافته است و به تبع افزایش کمی آثار، شاهد رشد کیفیت جشنواره نیز خواهیم بود.

حضور 60 گروه نمایشی در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

در ادامه این مراسم دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از رشد کیفی و کمی جشنواره نسبت به دوره‌های قبل و حضور 60 گروه نمایشی از استان‌ها و کشورهای مختلف در این دوره خبر داد. 

امیر مشهدی عباس با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اظهار کرد: میزان ارسال آثار در دوره بیست و هفتم نسبت به دوره قبل بیش از 30 درصد افزایش یافت و سه بخش به بخش‌های دیگر جشنواره اضافه شد.

وی با بیان اینکه اولویت انتخاب آثار بر اساس نگرش کیفی بود و بیش از 60 گروه نمایشی از جمله گروه‌های خارجی و ایرانی در جشنواره بیست و هفتم حضور دارند، یادآور شد: از این تعداد 10 گروه متعلق به استان همدان است.

مشهدی عباس با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر همدان فعالیت‌های بسیار زیادی در عرصه نمایش داشته است، خاطرنشان کرد: همواره پویایی و نشاط در بین هنرمندان تئاتر همدان در تولید آثار نمایشی دیده می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای میزبانی جشنواره به همدان پویایی بیشتری را در بین هنرمندان استان همدان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آثار با کیفیتی از استان‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است، یادآور شد: تماشاگران جشنواره تئاتر، کودکان و نوجوانان همدانی هستند و امیدواریم امسال شرایط کرونا در ایام جشنواره بهبود پیدا کند تا بتوانیم شاهد حضور کودکان در سالن‌ها باشیم.

در ادامه این مراسم زهرا کامرانیان مدیر موزه تخصصی کودک و هیجان همدان نیز با بیان اینکه این موزه اولین موزه تخصصی کودک و هیجان کشور است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همیاری مدیران، این موزه به رشد بیشتری دست پیدا کند.

محمدطاها مددی نوجوان هنرمند همدانی در این مراسم پیام کودکان و نوجوانان استان همدان به بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان قرائت کرد و سروش جمشیدی نیز با بیان اینکه فعالیت خود را با آثار کودک آغاز کرده است، گفت: کار کردن برای کودکان بسیار لذت‌بخش است و امیدواریم بتوانیم آثار بیشتری را برای آنها تولید کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در شرایطی آرام و با سلامتی کامل کودکان و نوجوانان، جشنواره بیست و هفتم را برگزار کرد.

حجت الاسلام فاضلیان نیز در این آیین از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تقدیر کرد.

این مراسم با رونمایی پوستر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اثر حمید زری‌باف توسط میهمانان این جشنواره پایان یافت.